حمیدرضا آذرنگ چرا شاه‌گوش را پذیرفت؟

نمایشنامه‌هایی که در این سال‌ها نوشته، در اجرای صحنه‌ای سر‌و‌صدای زیادی به پا کرده است، حمیدرضا آذرنگ بیش از آنکه یک بازیگر باشد یک نمایشنامه‌نویس موفق است. آذرنگ از جمله بازیگرانی است که در مدیوم‌های مختلف بازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تهران امروز نمایشنامه‌هایی که در این سال‌ها نوشته، در اجرای صحنه‌ای سر‌و‌صدای زیادی به پا کرده است، حمیدرضا آذرنگ بیش از آنکه یک بازیگر باشد یک نمایشنامه‌نویس موفق است. آذرنگ این روز‌ها در صحنه تئاتر فعال نیست اما حضورش در عرصه سینما و حتی سریال نمایش خانگی او را بر سر زبان‌ها انداخته، آذرنگ از جمله بازیگرانی است که در مدیوم‌های مختلف بازی کرده، جایزه اول نویسندگی را از جشنواره فجر برای نمایش «خیال روی خطوط موازی» دریافت کرده و برنده برترین بازیگران تئاتر سال 88 در هفتمین دوره جشن بازیگر تئاتر، برای بازی در دو نمایش «اهل قبور» و «خنکای ختم خاطره» بود‌. همچنین نامزد دریافت جایزه‌های دیگری نیز بوده‌است. در کارنامه سینمایی‌اش اما حضور در فیلم «ملکه» به کارگردانی باشه‌آهنگر توانست نظر بسیاری از منتقدان سینمایی و تماشاگران را به خود جلب کند. او در حال حاضر علاوه بر بازی در سریال «شاهگوش» داوود میرباقری، فیلم «آسمان زرد کم‌عمق» به کارگردانی بهرام توکلی را نیز بر پرده سینماهای کشور دارد. آذرنگ از جمله بازیگرانی است که بازی در مدیوم‌های مختلف از جمله تئاتر، تلویزیون، سینما و.. برایش فرقی ندارد. معتقد است که در عرصه هنر نباید کسی را با کسی مقایسه کرد چرا که برخی در سایه قرار می‌گیرند و امکان رشد برایشان فراهم نمی‌شود.

شما بیش از آنکه بازیگر سینما، تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی باشید، نمایشنامه‌نویس و بازیگر تئاتر بوده و هستید. چطور شده این روزها از تئاتر دور شدید؟

من از تئاتر دور نیفتاده‌ام، تئاتر خانه اول و آخر من است. تئاتر به من انسانیت آموخته. اما به دلایلی در دوره‌های اخیر کم‌کار شده‌ام. نگاه‌ها به تئاتر همراه با کم‌لطفی است و به نظرم این کم‌لطفی‌ها در شأن و شعور هنرمندان تئاتری نیست. احساس کردم اگر همچنان در حوزه نمایش باشم خودم هم مانند کارهایم، قلع و قمع می‌شوم و به همین دلیل خواستم فعلا کار نکنم. بیشتر از 20 سال است که در حوزه نمایش فعالیت می‌کنم و هیچ منتی هم ندارم. تئاتر بزرگوارتر از این حرف‌هاست.تئاتر هنری است که به وسیله آن می‌توان تاثیرگذاشت اما برخی آدم‌ها در سال‌های اخیر آمدند تا لباس هنر را از تن تئاتر درآورند.

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/9/14/226380_885.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  60