«گذشته»‌ فرهادی نامزد جایزه گلدن گلوب شد

اهمیت گلدن گلوب از آن جهت است که منتخبینش ارتباط نزدیکی با منتخبان جوایز سالیانه اسکار دارند و به زعم بسیاری از منتقدان، گلدن گلوب یکی از بهترین دریچه ها برای ورود به جمع برندگان مجسمه های هشتادوششمین مراسم جایزه اسکار در اوایل سال 2014 است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اصغر فرهادی یکی از پنج نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی‌‌ زبان هفتاد و یکمین جوایز سالانه منتقدان موسوم به گلدن گلوب شد؛ جایزه‌ای که اگر به فرهادی تعلق گیرد، یک گام بزرگ برای دستیابی به اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان خواهد بود، هرچند حداقل دو رقیب جدی در این مسیر برای فرهادی وجود دارد که حضور موفق ترین در جشنواره ها داشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، فصل جوایز سینمایی آغاز شده و آهسته آهسته نوبت به اهدای جوایز مهم سینمایی می رسد تا صاحبانش را بشناسد. در هفتمین راستا «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود / Hollywood Foreign Press Association» بانی جوایز گلدن گلوب، پنجشنبه عصر به وقت ایران اسامی نامزدهای این دوره جوایز خود را در دو بخش سینما و تلویزیون اعلام کرد؛ نامزدهایی که مطابق با پیش بینی‌ها نام فیلم «گذشته» آخرین ساخته اصغر فرهادی نیز میان آنها قرار داشت.

اهمیت گلدن گلوب از آن جهت است که منتخبینش ارتباط نزدیکی با منتخبان جوایز سالیانه اسکار دارند و به زعم بسیاری از منتقدان، گلدن گلوب یکی از بهترین دریچه ها برای ورود به جمع برندگان مجسمه های هشتادوششمین مراسم جایزه اسکار در اوایل سال 2014 است. فرهادی دو سال پیش برای «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، یعنی دقیقاً همان جایزه‌ای شد که هم اکنون نامزدش شده و اتفاقاً زمانی احتمال برد جایزه اسکار برای «جدایی نادر از سیمین» افزایش یافت که منتقدان، گلدن گلوب را به او دادند.

«گذشته»‌

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9