قوی‌تر شدن بازارهای املاک جهانی

طبق گزارش جدید اسکاتیا بانک، وضعیت بازارهای املاک جهانی با بهبود دورنماهای اقتصادی و اجرای سیاست پولی انبساطی، به طور فزاینده قوی‌تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا آدرین وارن، اقتصاددان ارشد اسکاتیا بانک – در این باره می‌گوید: اگرچه بازار املاک در شماری از کشورهای اروپا ضعیف باقی مانده اما بیشتر کشورهای بزرگ توسعه یافته نشانه‌های مثبتی را نشان می‌دهند. همچنین بازارهای املاک در کشورهای نوظهور اقتصادی در آسیا و آمریکای لاتین بویژه چین که شاهد رشد سریع قیمت‌ها بوده، نسبتا داغ باقی مانده‌اند.

 

موسسه مشاوره املاک فرانک نایت نیز چندی قبل در گزارشی رونق بازارهای املاک آسیا را عامل بالا رفتن قیمت‌های جهانی املاک مسکونی و رسیدن آنها به رکورد جدید عنوان کرده بود. شاخص قیمت خانه جهانی این موسسه در سپتامبر به 4.6 رسید که چهار درصد بالاتر از رکورد قبلی مشاهده شده در سه ماهه دوم سال 2008 بود. در این شاخص دوبی با رشد یک چهارمی قیمت‌های املاک در 12 ماه گذشته در صدر قرار گرفت و چین، هنگ کنگ و تایوان پس از آن قرار گرفتند.

 

به عقیده یکی از مشاوران فرانک نایت، بزرگ‌ترین ریسک برای بازار املاک جهان، تعدیل سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

 

بر اساس گزارش رویترز، اقتصاددانان و تحلیلگران بازار مسکن انتظار دارند در صورت آغاز تعدیل سیاست پولی انبساطی آمریکا، رشد قیمت املاک مسکونی در این کشور به میزان قابل توجهی کند شود و از حدود 11 درصد در سال جاری به 6.5 درصد در سال 2014 برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1