قیمت طلا در بازار جهانی به ۱۲۱۲ دلار رسید

درحالی که قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت و به 1212 دلار رسید یک تحلیلگر بازار طلا گفت: «قیمت فلز زرد ممکن است سطح 1180 دلاری را بیازماید و پس از آن به 1100 دلار برسد».printنسخه قابل چاپ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با اندکی کاهش نسبت به روز قبل مواجه شد.

قیمت هر اونس طلا در بازار معاملات آنلاین نیوروک امروز به 1212 دلار رسیده که بنابراین نسبت به روز گذشته 40 سنت کاهش داشته است. طلا همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش سالانه بیش از 30 سال اخیر قرار دارد. این در حالی است که امیدواری به ترمیم اقتصادی جهانی و افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس، جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران را کاهش داده است.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، بیش از 27 درصد کاهش یافته است.
قیمت طلا در اواسط امروز ابتدا به حدود 1208 دلار کاهش یافت، اما سپس روندی افزایشی را طی کرد و به سطح 1212 دلار رسید. قیمت طلا در سال 2011 یعنی زمانی که تشدید بحران بدهی ها در اروپا منجر به هجوم سرمایه گذاران به سمت فلز زرد شد، تا بالای 1900 دلار نیز رسید.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ به رویترز گفت: «به نظر من احساس حاکم بر بازار برای سال آینده حاکی از کاهش قیمت است.» وی افزود، کاهش دارایی صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا احتمالا می تواند قیمت ها را پایین بیاورد.
وی در ادامه گفت: «قیمت طلا ممکن است حداقل سطح 1180 دلاری را بیازماید و پس از آن به 1100 دلار برسد. بگذارید ببینیم تقاضای فیزیکی در چه وضعی است و اقتصاد جهانی چگونه عمل می کند.»
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذار در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش 0.19 درصد کاهش یافته و از 805.72 تن در روز سه شنبه به 804.22 تن در روز پنجشنبه رسیده است.
تجار خرید فیزیکی طلا از سوی مشتریان چینی را در روز جمعه مورد توجه قرار دادند، اما تقاضا از سوی اندونزی و تایلند در هفته های اخیر به دلیل کاهش ارزش پول آنها کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  ⁄    =  22