لطفا جنبه داشته باشید! بیچاره تهرانی ها…

شوخی مهران مدیری در یکی از آیتم های «شوخی کردم»، با اعتراض شدید هموطنان ترک زبان روبرو شد؛ اتفاقی که هر بار به بهانه های مختلف هنگام پخش سریال ها و برنامه های مختلف می افتد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،
روزنامه هفت صبح: شوخی مهران مدیری در یکی از آیتم های «شوخی کردم»، با اعتراض شدید هموطنان ترک زبان روبرو شد؛ اتفاقی که هر بار به بهانه های مختلف هنگام پخش سریال ها و برنامه های مختلف می افتد و مردم شهرهای مختلف را روبروی کارگردان، برنامه ساز و بازیگران قرار می دهد … هفت صبح این اعتراض ها را مرور می کند

بحث انتقاد و اعتراض شهروندان شهرهای مختلف نسبت به استفاده نامناسب از لهجه و گویش هایشان در سریال های مختلف، مسئله ای است که هر چند وقت یک بار به بهانه ای تکرار می شود. کافی است بازیگر یک سریال یا مجری یک برنامه، گویش مربوط به یک شهر را نادرست ادا کند یا خدای ناکرده، با مردم شهری غیر از تهران، شوخی کند تا یک روز بعد، تمام شهروندان و فرماندار و استاندار و … آن شهر مخالف سرسخت او و تولید کننده برنامه شوند و از صدا و سیما بخواهند در آن سریال یا برنامه را تخته کند. این بار اما موج اعتراضها مجموعه کمدی «شوخی کردم» مهران مدیری را نشانه گرفته اند. هنوز یک هفته از شروع توزیع این مجموعه در شبکه نمایش خانگی نگذشته که توماری از اعتراض ها توسط شهروندان آذری زبان علیه مدیری امضا شده. در چند روز گذشته، شوخی یکی از آیتم های این مجموعه با لهجه آذری، به چنان بحث جنجال برانگیزی در صفحه فیس بوک آن بدل شد که خود مهران مدیری تصمیم گرفت شخصا یادداشتی برای همشهریان آذری زبان بنویسد و از آنها عذرخواهی کند. به بهانه این اتفاق، اعتراضات چند وقت اخیر مردمشهرهای مختلف به برنامه ها و سریال های مختلف را مرور می کنیم.

عادل فردوسی پور/ نود

موضوع اعتراض: مرداد امسال در یکی از برنامه های «90» آیتمی راجع به کیفیت بد زمین چمن حافظیه شیراز مطرح شد و فردوسی پوربه طعنه ضرب المثل رنگ کردن گنجشک را مطرح کرد و گفت «یک مرد از هیات فوتبال فارس پیدا شود و در این باره توضیح دهد.»
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/22/239667_271.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2