فولای عرب، محبوب تر از باربی

اربی در سال 1959 توسط کارخانه ماتل در آمریکا متولد شد. او لاغر اندام بود، با موهای بلوند، پوست سفید و خانه ای ایده آل به رنگ صورتی. اصلا همه چیز این عروسک ایده آل به نظر می آمد. تنها چیزی که شاید ایده آل نبود، تاثیر آن روی دختربچه ها بود.

مجله چلچراغ: باربی در سال 1959 توسط کارخانه ماتل در آمریکا متولد شد. او لاغر اندام بود، با موهای بلوند، پوست سفید و خانه ای ایده آل به رنگ صورتی. اصلا همه چیز این عروسک ایده آل به نظر می آمد. تنها چیزی که شاید ایده آل نبود، تاثیر آن روی دختربچه هایی بود که با باربی همبازی می شدند. یک دختربچه 10 ساله ساعت ها با عروسکش بازی می کند، لباس تن عروسکش می کند، موهای طلایی رنگش را شانه می کند، با او غذا می خورد و با او به خواب می رود و معمولا کسی که ما اغلب اوقاتمان را با او سپری می کنیم بیشترین تاثیر را رویمان می گذارد. این عروسک ها با لباس هایی که به تن دارند، نقش های متنوعی بازی می کنند، مانند نقش معلم، ورزشکار یا دامپزشک اما هرگز شغل اولشان را کنار نمی گذارند، مانکن بودن!

بعضی ها معتقدند باربی دختربچه ها را هم برای مانکن شدن تحت فشار می گذارد. بچه ها تصور می کنند برای مقبول بودن باید مانند باربی لاغر اندام باشند و مانند باربی لباس بپوشند و اگر نتوانند مانند باربی لاغر باشند، فکر می کنند بدقواره هستند. اینجاست که بد غذا خوردن و سوءتغذیه یا عدم اعتماد به نفس آغاز می شود. هشت میلیون نفر در آمریکا، وطن باربی، دچار سوء تغذیه هستند و تنها 15 درصد این هشت میلیون نفر را مردها تشکیل می دهند، 80 درصد زنانی که دچار سوء تغذیه هستند، زیر 20 سال هستند. خیلی از آنها اعتراف کرده اند که از سن شش سالگی نگرانی در مورد ظاهرشان شروع شده و این سنی است که اولین عروسک باربی شان را هدیه می گیرند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/30/242686_811.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =