چه کسی ۸ هزار میلیارد تومان بدهی دارد ؟

مسئولان در ‌پرونده اخیر که میزان آن حدود 8 هزار میلیارد تومان است، ‌شکایتی‌ هم نکرده‌اند، بلکه در برگه‌ای نوشته‌اند، ‌این فرد چنین رقم طلبی دارد و اگر مصلحت می‌دانید، وی را ممنوع‌الخروج کنید! وقتی بانک‌ها برای اموال خود دلسوزی نکرده و مدیران خود را بازخواست نمی‌کنند، چه توقعی ‌نیروی انتظامی و قوه قضائیه است، زیرا این دو نهاد تا شکایتی از بانکی نشود، نمی‌توانند به پرونده‌ای ورود ‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دادستان کل کشور با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی گفت: ناجا موظف به برقراری امنیت، آرامش، آسایش همراه با حفظ ارزش‌ها و رضایتمندی مردم است.

به گزارش «تابناک»، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور در همایش مدیریت کیفیت و تعالی خدمات ناجا (مکنا) با گرامیداشت‌ یوم‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر زمان مناسبی است تا هر یک از ما به کارهای یک سال گذشته خود بیندیشیم و ببینیم به ارزش‌ها، اهداف و پیمان‌هایمان نزدیک‌تر شده‌ایم یا خیر.

وی گفت: همچنین این روزها، فرصت مناسبی است برای تجدید پیمان و ارزیابی و مرور رخدادهای‌ گذشته ‌که باید‌ از آن‌ها عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: انسان و محیط پیرامون او پیوسته در حال تحول و پیشرفت و تعالی است و اگر بخواهیم آنچه مربوط به وظایفمان است، به درستی انجام دهیم، راهی جز این نداریم که ما هم در خود تحول ایجاد کرده و جلو‌تر از پیشرفت‌های پیرامونمان حرکت کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: اگر به تاریخ 35 ساله کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوچندان توجه کنیم، در‌خواهیم یافت که در برهه‌ها و زمان‌هایی موفق بوده‌ایم که یک عده افراد متفکر و نوآور با اراده‌ای قوی طرحی نو به تصویر کشیده‌‌ و بر مشکلات و موانع پیروز شده‌اند.

وی افزود: در جنگ، کسانی توانستند جنگ را ‌پیش ببرند که در پاره‌ای ‌موارد حتی تجربه و سن کافی ‌هم نداشتند؛ اما می‌توانستند با فکر و اندیشه، گذرگاهی ‌باز کرده و روند جنگ را به نفع ما تغییر دهند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه هرگاه انسان می‌خواهد کاری انجام دهد، بدیهی است که به نیروی انسانی، ابزار و تجهیزات و بودجه نیاز دارد، گفت: آن چیزی که به نظر ما درجه اهمیت بالاتری دارد،‌ مدیریت است و باید نقش مدیریت در انجام مأموریت‌ها جدی گرفته شود.

دادستان کل کشور گفت: یک مدیر خوب، باانگیزه، باتدبیر، مبتکر و خلاق، نقش فوق‌العاده‌ای در پیروزی یک مأموریت دارد و خوب است به این نکته توجه ویژه داشته باشیم.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص وظایف امروز نیروی انتظامی نیز گفت: به نظر من، ایجاد امنیت و آرامش به همراه آسایش همراه با حفظ ارزش‌ها و رضایتمندی مردم، وظیفه اصلی پلیس است.

وی گفت: اگر امنیت و آرامش در جامعه‌ای نباشد، آن جامعه روی موفقیت ‌به خود نخواهد دید و شکوفا نخواهد شد؛ اما همین ایجاد امنیت باید با حفظ ارزش‌ها و رضایتمندی مردم همراه باشد.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: البته توجه به این مطلب مهم است که منظور از رضایتمندی مردم این نیست که یک عنصر مزاحم و بزهکار از برخورد پلیس با وی راضی باشد زیرا طبیعی است که فرد مجرم و بستگان وی از برخورد با او قطعا ناراحت خواهد شد.

دادستان کل کشور به ذکر مثالی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از آسیب‌های جامعه ما استفاده از ماهواره است و در قانون هم استفاده از آن جرم قلمداد شده است و نیروی انتظامی هم وظیفه دارد ‌با این پدیده برخورد کند، ولی نوع برخورد نیروی انتظامی باید همراه با تدبیر و ‌مشی درستی باشد. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا نارضایتی در اجرای قانون کمتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات نیروی انتظامی در بحث مبارزه با اشرار و مزاحمان نوامیس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: هرچند در این راه بخشی نارضایتی وجود دارد که البته اجتناب‌ناپذیر هم هست.

محسنی اژه‌ای با اشاره به گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی و تعدد مأموریت‌های این نیرو گفت: ناجا به همه قشرها و طبقات جامعه خدمت‌رسانی می‌کند و همین ‌می‌طلبد که اتاق‌های فکر برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین برای افزایش کیفیت مدیریت تلاش لازم را انجام دهند.

محسنی اژه‌ای همچنین به ضرورت کادر‌سازی و ساخت مدیران اشاره کرد و گفت: ‌همه باید دست به دست هم دهیم و در راستای شناسایی استعداد‌های مناسب برای مدیریت اقدام کنیم.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: در پایان سال 90 اشاره شده بود که میزان معوقات بانکی 50 هزار میلیارد تومان است، در حالی که امسال گفته می‌شود، این رقم حدود 100 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: چرا سیستم‌های نظارتی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند که امروز حجم معوقات نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده است؟

محسنی اژه‌ای گفت: وقتی بانک‌ها برای اموال خود دلسوزی ‌و مدیران خود را بازخواست نمی‌کنند، چه توقعی می‌توان از نیروی انتظامی و قوه قضائیه داشت، زیرا این دو نهاد تا شکایتی از بانکینشود، نمی‌توانند به پرونده‌ای ورود پیدا کنند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم در این پرونده ورود کرد و این فرد بازداشت شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  30