برداشت غیر مجاز از طریق اینترنت/سواستفاده از اطلاعات ذخیره شده بر روی تلفن همراه

سواستفاده ها الکترونیک در سه استان:

شناسایی فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیر مجاز وجه می‌کرد، زن جوانی با سو استفاده از احساسات مردم به برداشت غیرمجاز وجه از حساب افراد اقدام می کرد و فرد دیگری که با استفاده از اطلاعات ذخیره شده از قبل رمز دوم و شماره کارت ، بر روی تلفن همراه شخصی دیگر، دست به سرقت اینترنتی زده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیر مجاز وجه می‌کرد، شناسایی شد.
 رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت :چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی غیر مجاز برداشت شده است ، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد برداشت از طریق اینترنت به حساب یک نفر با هویت معلوم واریز و از طریق دستگاه پوز مغازه زرگری واقع در تبریز خرید انجام گرفته است .

وی تصریح کرد : در تحقیقات، مدیر کافی نت که برداشت از طریق آنجا صورت گرفته به این پلیس احضار و اطلاعات لازم در خصوص فرد استفاده کننده اخذ گردید که با بررسی تخصصی توسط کارشناسان مشخص گردید که خریدار و انتقال دهنده یک نفر نمی باشند . متهم ردیف اول که پول به حساب وی منتقل شده بود احضار و در اظهارات خود بیان نمود دوستش کارت وی را به بهانه¬ای اخذ و از آن سوء استفاده کرده است .

این مقام انتظامی افزود : مشخصات متهم ردیف دوم جمع آوری و با شیوه های پلیسی شناسایی و به این پلیس احضار که در ابتدا منکر موضوع بود که در مراحل بعدی تحقیقات به اتهام و نحوه برداشت از حساب شاکی اعتراف و بیان داشت که شماره کارت و مشخصات بانکی شاکی را پیدا کرده و اقدام به برداشت نموده و از طریق یکی از دوستان از طریق کافی نت پول را انتقال و از طریق یک دوست دیگر از زرگری سکه خریداری نموده ام .

نتیجه کامل تحقیقات قضایی منعکس و برای متهم ردیف اول قرار وثیقه و برای متهم ردیف دوم قرار بازداشت صادر گردید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد : به شهروندان عزیز و گرامی توصیه می گردد از نگهداری و ثبت مشخصات و اطلاعات بانکی خود در دفترچه شخصی و یا کاغذی که احتمال سرقت و یا مفقودی آن ممکن می باشد، جدا خودداری و با تغییر دوره ای رمز کارت از سوء استفاده افراد متخلف جلوگیری به عمل آورند . همیشه به یاد داشته باشیم بهترین مقابله در مقابل سوء استفاده کنندگان ، رعایت مسائل پیشگیری می باشد .

سو استفاده زن جوان از احساسات مردم

زن جوانی که با سو استفاده از احساسات مردم اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب افراد می کرد شناسایی و دستگیر شد.

 رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا استان اظهار داشت: "چندی پیش کارت عابر بانکم در حالی که رمز کارت را به طور برعکس روی آن نوشته بودم در اتوبوس از داخل کیف دستی‌ام سرقت شد و فردای آن روز که برای مسدود شدن حساب مراجعه کردم متوجه شدم موجودی حسابم خالی شده است."

وی در ادامه افزود: با توجه به اظهارات شاکی و بازبینی تصاویر مربوطه عامل برداشت از کارت عابربانک شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

این فرد که جوانی 19 ساله بود با تعجب از دستگیری خود گفت: در صف عابر بانک ایستاده بودم که خانمی که بچه بغل کرده بود از من درخواست کرد موجودی حساب را برایش گرفته و از حساب بردارم و من هم از روی دلسوزی موجودی را گرفته و تحویلش دادم.

وی تصریح کرد: در این راستا تحقیقات پیرامون صحت گفته های وی ادامه پیدا کرد و با انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی مجرم سابقه داری که خانمی جوان بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

وی عنوان کرد: این فرد با سرقت کارت عابر بانک افراد از داخل کیف آنها، بدون اینکه خودش اقدام کند در معابر عمومی از دیگران درخواست برداشت وجه از حساب افراد می‌کرده است.

 رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی به شهروندان هشدار داد: رمز عابر بانک خود را به هیچ عنوان کنار آن نگهداری نکنید و با توجه به اینکه تصاویر در هنگام برداشت وجه از خودپرداز، از طرف بانک مربوطه ذخیره می شود، به این گونه درخواست هایی که از طرف افراد در صف عابر بانک داده می شود پاسخ ندهید.

استفاده از اطلاعات ذخیره شده از قبل رمز دوم و شماره کارت ،

رییس پلیس فتا انتظامی استان " کرمانشاه " از دستگیری متهمی خبر داد که با استفاده از اطلاعات ذخیره شده از قبل رمز دوم و شماره کارت ، بر روی تلفن همراه شخصی دیگر، دست به سرقت اینترنتی زده بود.

 رییس پلیس فتا انتظامی استان " کرمانشاه " با اعلام این خبر بیان داشت : خانمی با در دست داشتن شکوایه‌ای به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و اظهار داشت اشخاصی ناشناس مبلغی بالغ بر سه میلیون ریال را بصورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب وی برداشت کرده‌اند.
وی افزود :کارکنان پلیس فتا استان بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس پلیس فتا استان در ادامه بیان داشت : کارکنان این پلیس با انجام استعلامات فنی و کار علمی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری یک متهم در این رابطه شدند

این مقام انتظامی با اشاره به اقرار متهم به جرم خود گفت: متهم زمانی که مدارک و شواهد را در برابر خود دید لب به سخن گشود و اذعان داشت " شاکیه از آشنایانم بوده که برای گرفتن یک تماس گوشی تلفن وی را قرض گرفته‌ام، با بررسی شمارهای داخل آن متوجه شدم شماره کارت بانکی، رمز دوم و CVV2 حساب وی بر روی ان ذخیره شده است. با دیدن شماره حساب وسوسه شدم موجودی حساب بگیرم و زمانی که اطلاع پیدا کردم حساب بانکی خالی نیست تصمیم به برداشت از آن گرفتم، برای اینکار از خطوط ثبت نشده و کافی‌نت ها استفاده کردم و هرگز گمان نمی‌کردم دستگیر شوم.

رییس پلیس فتا انتظامی استان " کرمانشاه " در خاتمه عنوان کرد : در این سرقت شاکیه به هشدارهای پلیس فتا توجهی نکرده و اطلاعات خود را بر روی گوشی تلفن ذخیره نموده بود ، بارها پلیس فتا هشدار داده که با این‌کار در صورت سرقت تلفن همراه و یا در اختیار دیگران قرار دادن آن،کلیه اطلاعات حساب بانکی خود را نیز به دیگران داده‌اید. در مورد این پرونده متهم جوان با قرار مناسب روانه زندان شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄  2  =