چه کسی سرمربی تیم ملی می شود؟

در شزایطی که بازیکنان 20 ساله کره و ژاپن در لیگ های اروپایی بازی میکنند ما هنوز هم در حسرت المپیک هستیم. باید دید با این تیم پیر در جام جهانی یاران مسی چه بلایی بر سر ما خواهند اورد؟ شاید این بار هم معجزه ای در کار باشد!

وینگادا یک حسن نسبت به سایر مربیان خارجی دارد. وقتی یک پرتغالی دیگر به نام کارلوس کی روش، سرمربی تیم بزرگسالان است پس پرتغالی دوم در تیم المپیک می‌تواند خیلی راحت و بدون مشکل با تیم اصلی هماهنگ شود و برنامه‌هایش را اجرایی کند. با توجه به هموطن بودن کی روش و وینگادا، باید گفت از این لحاظ هم نلو می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای تیم ملی المپیک باشد. البته بهترین گزینه در میان نام‌هایی که فعلا شنیده‌ایم.

نلو وینگادا با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران مذاکره کرده. او 400 هزار دلار برای هر سال و البته انتخاب 3 دستیار را از فدراسیون فوتبال طلب کرده.با رقم درخواستی او فعلا موافقت نشده. می‌گویند وینگادا حتی حاضر شده 100 هزار دلار هم تخفیف بدهد اما دستیارانش چه می‌شوند؟ آیا او این شرط را از فدراسیون فوتبال می‌پذیرد که تعداد دستیاران خود را کاهش دهد؟ وینگادا از فدراسیون خواسته تا یک دستیار دوم پرتغالی، یک بدنساز و یک آنالیزور را همراه خود به تیم المپیک بیاورد. یعنی با خودش 4 نفر اما فدراسیون موافقت نکرده. مدیران فدراسیون پای خود را در یک کفش کرده‌اند که فقط 2 نفر. یعنی وینگادا به علاوه یک مربی دیگر. حالا می‌خواهد این فرد، بدنساز، دستیار یا آنالیزور باشد.

در شکل‌گیری تمام تیم‌های ورزشی دو فاکتور مهم وجود دارد. یکی بحث انتخاب و دومی بخشی به نام تنظیم عملکرد. فدراسیون فوتبال در تلاش است تا انتخاب خود را انجام دهد. به نظر می‌رسد وینگادا نهایی شده و شاید در یکی دو روز آینده به‌عنوان سرمربی تیم المپیک معرفی شود. می‌ماند بحث دوم. تنظیم یا تعقیب عملکرد. باید یک گروه غنی فنی تشکیل شود تا روی کار تیم المپیک نظارت کند. درست مانند تیم زیر 22 سالی که علیرضا منصوریان، سرمربی‌اش بود. هومن افاضلی به‌عنوان مدیر فنی، نظارت کافی و کاملی روی کار تیم منصوریان داشت. تیم المپیک هم چنین نظارتی می‌خواهد تا با انتخاب سرمربی، کارش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

به نظر می‌رسد انتخاب فدراسیون برای تیم المپیک، مربی خارجی یا بهتر بگوییم نلو وینگادا است. او همین دو، سه سال پیش در لیگ حرفه‌ای و سطح بالای چین عنوان قهرمانی را به دست آورد. رزومه او در رده المپیک هم قابل توجه است. به همین دلیل می‌تواند گزینه اصلحی باشد. به شرطی که از مواضع خود که همان 100 هزار دلار و دو دستیار اضافی است کوتاه بیاید و از مربیانی ایرانی استفاده کند که با بازیکنان تیم المپیک آشنایی کامل دارند. این را فدراسیون از نلو می‌خواهد. خواسته‌ای برای امضای نهایی قرارداد.

در شزایطی که بازیکنان 20 ساله کره و ژاپن در لیگ های اروپایی بازی میکنند ما هنوز هم در حسرت المپیک هستیم. باید دید با این تیم پیر در جام جهانی یاران مسی چه بلایی بر سر ما خواهند اورد؟ شاید این بار هم معجزه ای در کار باشد!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +    =  13