رقصی که ۷ میلیارد دلار آب خورد!

یک روز پس از آن که پرنس چارلز، ولی‌عهد انگلستان، با پوشیدن لباس‌های سنتی عربی در رقص شمشیر شاهزادگان سعودی شرکت کرد، بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس از نهایی شدن قرارداد فروش 72 جنگنده تایفون به خاندان آل سعود خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک روز پس از آن که پرنس چارلز، ولی‌عهد انگلستان، با پوشیدن لباس‌های سنتی عربی در "رقص شمشیر" شاهزادگان سعودی شرکت کرد، بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس از نهایی شدن قرارداد فروش 72 جنگنده تایفون به خاندان آل سعود خبر داد.

 ایان کینگ، رئیس شرکت بی. ای. ای انگلیس با اعلام این خبر گفت، قرار نیست مردم هرگز بدانند که عربستان چه مقدار پول برای این معامله پرداخت کرده است. بر اساس گزارش‌های قبلی بنا بود عربستان با پرداخت 4.4 میلیارد پوند (نزدیک به 7 میلیارد دلار) جنگنده‌های انگلیسی را تحویل بگیرد، اما شرکت بی. ای. ای مبلغ بالاتری را درخواست کرده بود و معامله به همین علت به تاخیر افتاده بود.

به گزارش العالم، بلافاصله پس از اعلام عمومی این معامله -که جزئیاتش برای افکار عمومی فاش نشد- اندرو اسمیت، سخنگوی جنبش مبارزه با تجارت اسلحه، گفت: واضح است که پرنس چارلز از طرف دولت انگلستان و شرکت بی. ای. ای به عنوان یک تاجر اسلحه استفاده شده است.
 

height=288
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80