بدبینی روزافزودن مصرف کنندگان نسبت به فواید بانکداری مبتنی بر تلفن همراه

گزارش جدید بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد :

طبق گزارش جدید بانک مرکزی آمریکا درباره استفاده از خدمات مالی مبتنی بر تلفن همراه، استفاده بزرگسالان از تلفن همراه برای دسترسی به حساب بانکی، کارت اعتباری و دیگر حساب های مالی طی سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک بررسی ها نشان می دهد در دوازده ماه منتهی به دسامبر سال گذشته 33 درصد تمامی استفاده کنندگان از تلفن همراه و 51 درصد استفاده کنندگان از تلفن های همراه هوشمند از خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه استفاده کرده اند. در دوازده ماه منتهی به دسامبر سال 2012 این رقم ها به ترتیب 28 و 48 درصد بود.

استفاده از تلفن همراه برای پرداخت در محل فروش طی سال های اخیر رشدی قابل ملاحظه داشته است؛ یعنی بین سال های 2011 و 2012، هفده درصد دارندگان تلفن همراه هوشمند که 9 درصد بزرگسالان آمریکایی را تشکیل می دهند اعلام کردند؛ طی 12 ماه اخیر از تلفن خود برای خرید در فروشگاه ها استفاده کرده اند.

تلفن های همراه همچنین برای تصمیم گیری هنگام خرید هر روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. 44 درصد دارندگان تلفن همراه هوشمند از تلفن همراه خود برای مقایسه قیمت ها در هنگام خرید استفاده کرده اند؛ 42 درصد نیز برای آگاهی از مشخصات کالاهای فروشگاه از تلفن همراه خود بهره برده اند. بیش از دو سوم کسانی که از تلفن همراه خود برای مقایسه قیمت ها استفاده کردند بر مبنای این اطلاعات تصمیم گرفتند از فروشگاهی دیگر خرید نمایند.

در گزارش بانک مرکزی آمریکا به بررسی نحوه دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از تلفن همراه (بانکداری مبتنی بر تلفن همراه)، پرداخت برای کالاها و خدمات با استفاده از تلفن همراه (پرداخت مبتنی بر تلفن همراه) و استفاده مشتریان از تلفن همراه برای تصمیم گیری در حوزه خرید پرداخته شده است.

در سال 2013 مانند سال های 2012 و 2011 شایع ترین فعالیت بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، بررسی تراز حساب ها، نظارت بر تراکنش های اخیر و انتقال پول بین حساب ها بوده است. از سوی دیگر استفاده از تلفن همراه برای گرفتن عکس از چک و پرداخت، طی سال 2013 رشدی قابل ملاحظه داشته و بررسی ها نشان می دهد 38 درصد استفاده کنندگان از خدمات بانکداری موبایل از تلفن همراه خود برای پرداخت چک استفاده کرده اند.

استفاده از خدمات مالی مبتنی بر تلفن همراه به ویژه در بین 17 درصد جمعیت که استفاده قابل ملاحظه ای از خدمات بانکی نمی کنند بسیار شایع بوده است. در بین 88 درصد مصرف کنندگان با این ویژگی 39 درصد در سال گذشته میلادی از خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه استفاده کرده اند. از تلفن های همراه همچنین می توان برای ارائه خدمات به 10 درصد جمعیت که هیچ حساب بانکی ندارند استفاده کرد زیرا 69 درصد این جمعیت تلفن همراه دارند و 64 درصد این تلفن های همراه هوشمند هستند.

در حالی که استفاده از بانکداری مبتنی بر تلفن همراه در حال افزایش است؛ گزارش بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد آن دسته از مشتری ها که از بانکداری مبتنی بر تلفن همراه استفاده نمی کنند؛ درباره فواید این نوع خدمات و امنیت این تکنولوژی بدبین تر شده اند. بیش از نصف دارندگان تلفن همراه که از خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه استفاده نمی کنند؛ می گویند هیچ علاقه ای به استفاده از این تکنولوژی ندارند؛ همچنین مصرف کنندگان نسبت به فواید و امنیت پرداخت مبتنی بر تلفن همراه تردید دارند و یا معتقدند استفاده از روش های دیگر پرداخت آسان تر است. تقریبا 75 درصد تمام دارندگان تلفن همراه اعلام کردند استفاده از تلفن همراه برای خرید کالا در محل فروش از احتمال کمی برخوردار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  12  =