کاربران در انتظار عرضه وصله امنیتی برای رفع خون‌ریزی اینترنت

با گذشت دو هفته از افشای حفره امنیتی خطرناک استاندارد رمزگذاری اینترنتی OpenSSL، کاربران کماکان در انتظار عرضه وصله امنیتی برای حل این مشکل هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  فارس از رداوربیت، ابتدا اعلام شد عرضه وصله امنیتی برای حل این مشکل به زودی صورت می‌گیرد، اما حال متخصصان می‌گویند یافتن راه حلی مطمئن و قابل اتکا برای مشکل یاد شده بیش از مدت زمانی که از قبل تصور می‌شد به طول می‌انجامد.

طی روزهای اخیر اخبار متعددی در مورد سرقت اطلاعات میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری یاد شده منتشر شده و البته تلاش برای شناسایی فرد یا افرادی که از این مشکل سوءاستفاده کرده‌اند تشدید شده و  از جمله هکری 19 ساله در لندن دستگیر شده است.

در این بین شرکت‌های بزرگ اینترنتی مانند فیس بوک، گوگل و دراپ باکس از حل این مشکل خبر داده و با این حال از کاربران خود خواسته‌اند هر چه سریع‌تر کلمات عبور خود را تغییر دهند. با این حال برآوردها نشان می‌دهد که بیش از 500 هزار سایت در سراسر جهان کماکان در برابر خطر خونریزی اینترنت آسیب‌پذیر هستند.

برخی صاحب نظران می‌گویند که حتی در صورت عرضه سریع وصله‌های امنیتی برای برطرف کردن این مشکل نصب و به کارگیری آنها و رفع کامل خسارات وارد شده ممکن است بین 6 تا 12 ماه به طول بینجامد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −    =  73