پورابراهیمی: افزایش سود بانکی آثار منفی بر شرکت های بورسی دارد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:افزایش سود بانکی باعث افزایش هزینه تامین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی و آثار منفی بر شرکتهای فعال در بورس دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا ،محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد ضمن اعتراض به کاهش سود بانکی، گفت: اقداماتی که در عرصه اقتصادی امروز انجام می شود، در برخی موارد با روح سرمایه گذاری مغایر است.

پورابراهیمی ادامه داد: تصمیماتی درباره نرخ بهره و سپرده بانکی اتخاذ شده، افزایش سود سپرده‌های بانکی به معنی افزایش هزینه منابع مالی برای بنگاه‌های اقتصادی است که به شدت آثارمنفی بر عملکرد شرکت بورس در کشور دارد که عملا در شرایط رکود تیر خلاص به تولید کشور است. وزیر اقتصاد باید در این مورد واکنش نشان بدهد .

پور ابراهیمی همچنین با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: بحث افزایش قیمت حامل های انرژی که در دستور کار قرار گرفته، قطعا باعث افزایش بهای تمام شده شرکت‌های بورس می شود. سیاست وزارت صنعت و معدن بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار حفظ قیمت هایی است که حاشیه سود شرکت‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. این سیاست های دوگانه نمی‌تواند مشکلات و معضلات کشور را حل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  ⁄  69  =