اوباما نباید بدون اجازه وارد افغانستان می شد

شماری از سناتورهای افغانستان با تقدیر از رفتار کرزی در برابر اوباما تاکید کردند، افغانستان کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و نبایستی هر کسی بدون اجازه وارد افغانستان شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، «فضل الهادی مسلم‎یار»، رئیس مجلس سنای افغانستان با ستایش از عدم پذیرش درخواست اوباما از حامد کرزی تقدیر کرد. به گفته مسلم‎یار، افغانستان کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و نبایستی هر کسی بدون اجازه وارد افغانستان شود. 

در همین حال، «خالقداد بلاغی» عضو مجلس سنای افغانستان با تقدیر از کرزی، این اقدام وی را حرکت شجاعانه توصیف کرد. وی همچنین گفت: سفر غیرمنتظره اوباما به افغانستان نادرست و خارج از قوانین و مقررات حاکم بر افغانستان بود.

این در حالی است که برخی مقامات و مردم افغانستان نیز از بی اعتنای کرزی برای دیدار با اوباما در فرودگاه بگرام استقبال کرده و نوشته‌هایی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند.

به عنوان نمونه، «امرالله صالح» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در خصوص نرفتن حامد کرزی به بگرام برای ملاقات با اوباما از این کار وی استقبال کرده و نوشته است، احضار آقای کرزی به بهانه ملاقات به فرودگاه بگرام که پایگاه نظامی کلاً آمریکایی است یک رفتار دور از عرف دیپلماتیک بود. در اینکه ما فقیریم شکی نیست، اما همه بود و نبود ما همین یک مشت پول و کمکی نیست که به ما می‎دهند.

ساعات پایانی 2 شب پیش، رئیس جمهور آمریکا به صورت سرزده به افغانستان سفر کرد و از حامد کرزی خواست تا با حضور در پایگاه نظامی «بگرام» با وی در این پایگاه دیدار کند که این درخواست توسط حامد کرزی رد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =