عایدی ۲ میلیارد پوندی جام جهانی فوتبال برای اقتصاد انگلیس

اتحادیه خرده فروشان انگلیس پیش بینی کرد حضور تیم انگلیس در جام جهانی، با افزایش خرید انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای آماده از سوی هواداران فوتبال 2 میلیارد پوند درآمد عایداقتصاد این کشور کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از پایگاه خبری اندی اکسپرس، بر اساس پیش بینی های انجام شده، حضور تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی برزیل، از طریق افزایش حجم خرید کالاهایی نظیر انواع نوشیدنی ها و غذاهای آماده توسط هواداران فوتبال، 2 میلیارد پوند درآمد عاید اقتصاد این کشور خواهد کرد.

بر اساس اعلام اتحادیه خرده فروشان انگلیس، بزرگترین برندگان این رقابت ها، بارهایی خواهند بود که مسابقات را در نمایشگرهای بزرگ به نمایش می گذارند و همچنین سوپرمارکت هایی که مواد غذایی مورد نیاز تماشاگران تلویزیونی مسابقات در منزل را تامین می کنند. همچنین فروشندگان تلویزیون های بزرگ نیز از این موج ایجاد شده منتفع خواهند شد، زیرا هواداران تمایل دارند بازی ها را در نمایشگرهای بزرگتری تماشا کنند.

سخنگوی اتحادیه خرده فروشان انگلیس در این باره گفت: «جشن های پیروزی پس از بازی ها حقیقتا می توانند به این سوددهی اقتصادی بیافزایند و بدین ترتیب، مسابقات جام جهانی امسال 2 میلیارد پوند سود عاید خرده فروشان خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز حدود یک میلیارد پوند عاید اقتصاد انگلیس کرده بود. در جریان جام جهانی 2010، تماشاگران تلویزیونی مسابقات، به ازای هر هفته ای که تیم انگلیس در مسابقات حضور داشت، 124 میلیون پوند مواد غذایی و نوشیدنی بیشتر خریداری کردند.

اما با توجه به وضعیت رو به رشد فعلی اقتصاد انگلیس، این رقم می تواند دو برابر شود، به خصوص اگر تیم ملی فوتبال انگلیس بتواند به مراحل بالاتر این رقابت ها راه یابد.

هاوارد آرچر، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: «هر چه عملکرد تیم انگلیس بهتر باشد و بازی های بیشتری انجام دهد، تاثیر اقتصادی این مسابقات بیشتر خواهد بود. اما اگر تیم انگلیس در مرحله گروهی حذف شود، حجم زیادی از محصولاتی که تولید شده اند با تخفیف به فروش گذاشته خواهند شد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  57