عضو شورای شهر تهران: مسوولان هواشناسی پاسخگوی قصورات باشند

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به پیش بینی نادرست روز گذشته سازمان هواشناسی گفت: مسوولان این سازمان بایستی با حضور در شورای شهر پاسخگوی قصورات خود در این زمینه باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ˈاسماعیل دوستیˈ روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آئین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به پیش بینی نادرست سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع توفان با سرعت 95 کیلومتر در ساعت در عصر سه شنبه (دیروز) گفت: تمام شهروندان تهرانی شاهد بودند که هیچگونه توفانی یا حداقل تغییر جوی اتفاق نیفتاد. 
 
وی اضافه کرد: به نظر می رسد سازمان هواشناسی در پیش بینی وقوع توفان با مشکل مواجه است چرا که این سازمان باید به طور دقیق این پدیده طبیعی را پیش بینی می کرد. 
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه، سازمان هواشناسی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی سرعت و ساعت وقوع توفان در کشور برخوردار است اما این کار را انجام نداده که دلیل آن باید مشخص شود. 
 
حدود ساعت 17 روز /دوشنبه/ 12 خردادماه جاری توفانی در کمتر از 30 دقیقه شهر تهران را درنوردید که بر اثر آن پنج تن جان خود را از دست دادند و بیش از 50 نفر نیز در تهران و حدود 10 نفر نیز در شهرستان رباط کریم مرکز اصلی وقوع طوفان مصدوم شدند. 
 
این توفان همچنین خسارات زیادی به دکل های مخابراتی، جرثقیل های ساختمانی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، درختان و کابل های برق و غیره وارد کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40