امروز، مذاکرات ۳ جانبه ایران، آمریکا و اشتون

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: مذاکرات سه جانبه ایران ، آمریکا و کاترین اشتون بعد از ظهر امروز و پس از ناهار کاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای ١+ ٥ صبح  امروز به همراه تیم هسته ای و مشاوران عازم وین شد ، در مسیر رفت در حالی که خبرنگاران و عکاسان برای گرفتن تصویر به اتاق کار وی و تیم هسته ای در هواپیما رفتند در گپ و گفتی با خبرنگاران نکاتی را مطرح کرد.

 ظریف که در حال مطالعه متنی در لپ تاپ بود ، گفت : مقاله خوبی را عده ای از علمای قم نوشته اند که مبنای فقهی فتوای مقام معظم رهبری به فتاوای شیخ طوسی و هزار سال پیش درباره حرمت استفاده از سلاح های سرد که در آن زمان وجود داشته باز می گردد.
 
ظریف با اشاره به اینکه برای نزدیک کردن دیدگاه ها همواره راه حلی وجود دارد بیان کرد: برای ما فتوای مقام معظم رهبری عینی تر از هر چیزی است . البته قانون گذاری نیز می توان کرد و مبانی فقهی را می توان به مبانی قانونی تبدیل کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره آغاز نگارش متن توافق نهایی با اشاره به اینکه قطعا نگارش متن از امروز آغاز نخواهد شد ، بیان کرد: امروز پس از ناهار کاری بنده و خانم اشتون مذاکرات سه جانبه ایران ، آمریکا و خانم اشتون برگزار می شود.
وی با خنده به خبرنگاران گفت که مذاکرات سه جانبه بعد از ناهار و قبل از فوتبال است.
 
ظریف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره نتیجه فوتبال ایران و نیجریه نیز گفت: انشالله می بریم.
 
 بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه پیش از این در ابتدای سفر نیز برای آغاز نگارش متن توافق نهایی در این دور ابراز امیدواری کرده بود.
 
سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز روز گذشته اعلام کرد: دو طرف در این دور مصمم به آغاز نگارش متن توافق نهایی هستند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر چندین بار به سراغ مشاورین و اعضای تیم هسته ای که در بخش دیگری از هواپیما مستقر بودند، رفت و مشورت هایی نیز با آنها داشت.

 در این دور از مذاکرات هسته ای اعضای تیم هسته ای سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، رحیمیان و امیری وزیر امور خارجه را همراهی می کنند . علاوه بر این ممتاز و تعدادی دیگر از مشاورین نیز همراه تیم هسته ای کشورمان حضور دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =