حافظه موبایل، باند تبهکارانه «کودک» را لو داد

گردانندگان شبکه «کودک» تبهکارانی حرفه‌ای و سازمان یافته بودند که تصور نمی‌کردند در برابر سماجت یکی از طعمه‌هایشان قرار گیرند.

data-src=http://media.jamnews.ir/Untitled%28476%29.jpg

 

چند ساعت بازجویی فنی از این مرد کافی بود تا پرده از سرقت‌های سازمان یافته باند «کودک» برداشته شود و رئیس باند در چندین مرحله بازجویی نام و آدرس نوچه‌هایش را در اختیار کارآگاهان قرار دهد و اعضای باند یکی پس‌ از دیگری و در چندین عملیات جداگانه به‌دام پلیس بیفتند. گام دیگر کارآگاهان، مراجعه به مخفیگاه رئیس باند بود. در زیرزمین خانه این تبهکار حرفه‌ای که پاتوق باند هفت نفره دزدان بود، تعداد زیادی پلاک خودرو کشف شد که قرار بود از آنها برای نمره کردن خودروهای سرقتی استفاده شود. مهدی و دوستانش با تحویل گرفتن سمند سرقتی از پلیس، به سمت تهران حرکت کردند و از این اقدام مبتکرانه‌شان خیلی خوشحال بودند.

یک مموری مرموز
پیدا شدن یک «مموری» در داشبورد خودرو مهدی شاخه تازه‌ای برای افشای تبهکاری‌های اعضای باند «کودک» را پیش روی این 11 دوست و پلیس قرار داد.
«مموری» به پلیس بروجرد تحویل داده شد و تحقیقات پلیس حاکی از آن بود که این باند بعد از خرید خودروهای واژگون شده یا در آتش سوخته، کارشناسان خود را به شهرهای مختلف کشور می‌فرستادند تا خودرویی شبیه به آن خودروها را پیدا کنند. کارشناس تبهکار بعد از تأیید تشابه خودرویی که در خیابان یا کوچه‌ها می‌دید، از آن عکسی را در حافظه گوشی‌اش ذخیره می‌کرد تا نظر رئیس باند را در مورد سرقت خودرو بداند. ضمن این که در همان زمان، کلمه «کودک» را در گوشه‌ای از رکاب خودرو می‌نوشت.

 

مرحله بعدی کار برعهده تیم سرقت باند بود که شب بعد به محل احتمالی پارک این خودروی علامت‌گذاری شده بروند و با دیدن کلمه «کودک» از درست بودن خودرویی که باید سرقت کنند، اطمینان پیدا کرده و دست به سرقت آن بزنند. خودروهای سرقت شده از همه نقاط کشور به بروجرد انتقال می‌یافت و بعد از تهیه سند و نمره کردن به قیمت روز فروخته می‌شدند. دزدانی که مموری موبایل خود را در داشبورد سمند سرقتی جا گذاشته بودند، فکرش را هم نمی‌کردند عکس‌ همه خودروهای سرقتی‌شان و همچنین فیلم‌هایی که از حرکات آکروباتیکشان با خودروها گرفته بودند، به‌دست پلیس بیفتد و راهی برای فرار آنها از مجازات اقدام‌های تبهکارانه‌شان باقی نماند. رئیس باند دزدان در اعترافاتش گفت: خودروهایی که دزدگیر، قفل فرمان و تجهیزات ایمنی دیگری نداشتند در اولویت سرقت‌هایمان بودند. نخستین جلسه بازپرسی از متهمان پرونده با حضور دو سردسته اصلی باند که برادر هستند برگزار شد. در این جلسه بازپرسی، با وجود مدارک و مستندات زیادی که علیه متهمان وجود داشت، آنها اتهام سرقت را انکار کردند و مدعی هستند خودروها را به‌صورت قانونی خریداری می‌کرده و به بروجرد می‌آورده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  ⁄    =  11