برخی بانک‌ها شرخر به خانه ها می‌فرستند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک‌ها حرمت‌شکنی کرده و خانواده‌های صنعتگران را در فشار قرار داده‌اند، گفت: برخی بانک‌ها شرخر به خانه صنعتگران می‌فرستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،داریوش هندویی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت هزاران میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و تقاضا داریم بدهی دولت به پیمانکاران با بدهی پیمانکاران به بانک‌ها تهاتر شود، گفت: اما دولت این کار را انجام نمی‌دهد.
هندویی با اشاره به اینکه در حالی روز صنعت را جشن می‌گیریم که باید خون گریه کنیم، گفت: امروز امید ما به خدا و شعار دولت تدبیر و امید است.

*دریافت سود 40 درصدی از صنعتگران
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی با هزینه‌های جانبی، 40درصد سود از تولیدکننده و صنعتگر دریافت می‌کند، گفت: اما در کشورهای اروپایی بهره 25 صدم درصد به 0.15 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ما بر روی همه مسائل مالیات بر ارزش افزوده و حتی بر روی واژه‌های آن، حرف داریم، اظهار داشت: در ترجمه این مسئله هم اشتباه صورت گرفته و هرچه گفتیم مالیات افزوده بر ارزش، درست است قبول نکردند و در اجرای آن هم اشکالات فراوانی وجود دارد.
هندویی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات صنعت در مازندران با اشاره به اینکه وضعیت صنعت مازندران هم جدای از صنعت کشور نیست، افزود: برخی اشکالات زیربنایی ویژه مازندران است و در سال‌های اخیر هرچه فریاد زدیم کسی صدای ما را نشنید.

*تورم با فشار کاهش نمی‌یابد
وی با اشاره به اینکه همه فشارها برای کاهش تورم است در حالی که تورم با فشار، کاهش نمی‌یابد بلکه با کاهش رکود است که می‌توانیم تورم را کنترل کنیم، افزود: کاهش رکود می‌تواند آنقدر جلو برود که به صفر برسد و حاصل ضرب صفر در تورم، صفر شده و رکود هم از حالت بحران خارج می‌شود حتی اگر بالاترین تورم را داشته باشیم.
هندویی با بیان اینکه در این حالت، کسب و کار و اشتغال رونق دارد و شادابی را به همراه می‌آورد، گفت: اما رکود، برای جامعه خمودی را به همراه می‌آورد و باعث افزایش تورم می‌شود.

*بانک‌ها به فتوای مراجع هم توجه نمی‌کنند
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها حتی به فتوای مراجع هم عمل نمی‌کنند، یادآور شد: بانک‌ها نه تنها اصل و بهره پول را مطالبه می‌کنند علاوه بر گرفتن جریمه غیرشرعی و غیرقانونی، بر جریمه هم جریمه دریافت می‌کنند و مضاربه مضرب در مضرب اتفاق می‌افتد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  27  =