ابزار جدید گوگل برای تحلیل آنی انبوهی از اطلاعات

گوگل با عرضه ابزار جدیدی موسوم به Google Cloud Dataflow به علاقمندان امکان می‌دهد تا کوهی از اطلاعات زنده را تجزیه و تحلیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از آی دی جی، ابزارهای تحلیل حجم بالای دیتا تاکنون قادر به پردازش اطلاعات در حین تولید نبوده‌ا‌‌‌ند و معمولا پس از تولید اطلاعات و ذخیره آنها برای تجزیه و تحلیل داده به کار گرفته می‌شدند. اما Google Cloud Dataflow می‌تواند در حین تولید اطلاعات آنها را بررسی و تحلیل کند.

مهم ‌رین مزیت ابزار یاد شده شناسایی روندهای در حال پدید آمدن و هشدار دادن در مورد آنها قبل از وقوع رخدادهای ناخوشایند است. گوگل این روش برخورد با داده‌ها را بسیار هوشمندانه و کارآمد توصیف کرده است. فناوری به کار گرفته شده در این زمینه هم متفاوت از نمونه‌های قبلی توصیف شده است.

به عنوان مثال با استفاده از این ابزار می‌توان به سرعت پی‌برد که حسی مثبت یا منفی در مورد یک محصول جدید تجاری در میان کاربران شبکه های اجتماعی در حال شکل گیری است. همچنین می توان از Google Cloud Dataflow به عنوان ابزاری امنیتی برای شناسایی روندهای مشکوک یا فعالیت های نامعمول هم استفاده کرد.

طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از سرویس BigQuery گوگل تسهیل می شود. این سرویس در جریان برگزاری کنفرانس Google I/O برای اولین بار معرفی شد و قرار است در پاییز امسال در دسترس عموم قرار بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4