فناوری اطلاعات کلید کاربردی همه صنایع

یک کارشناس حوزه IT گفت: امروزه تکنولوژی اطلاعات در همه صنایع و خدمات جهان کاربرد ویژه ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سجاد مرادی در گفت‌وگو باایسنا اظهار کرد: سالهاست که تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات حرف اول را در تمامی زمینه‌ها و فعالیتهای کاری و حتی تفریحی و سرگرمی در دنیا می زند و یک صنعت راهبردی است که از سودآورترین صنایع جهان بشمار می‌رود.

این کارشناس حوزه IT تاکید کرد: تکنولوژی اطلاعات مولد و کلیدی است که در همه صنایع و خدمات جهان کاربرد دارد، بنابراین نیاز است که خود و جامعه خود را با این تکنولوژی بیشتر آشنا کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: امروزه با بهره گیری از تکنولوژی اطلاعات هزینه انجام بسیاری از کارها کاهش چشمگیری یافته و این از مواهب ارزشمند دنیای IT است.

وی با ارائه تعریفی جامع از تکنولوژی اطلاعات، اظهارکرد: تکنولوژی اطلاعات عبارت است از هر نوع فناوری که به طریق بنیادی از اطلاعات استفاده کرده و به تولید، جمع آوری، ذخیره و یا اشاعه آن می پردازد، اما در معنای ویژه، به فناوری های جدید یعنی رایانه و ترکیب آنها با نرم افزار‌های پردازش و شبکه‌های رایانه‌ای اشاره دارد.

این کارشناس افزود: تکنولوژی اطلاعات یک زیر بنای اساسی است که همه شرکت ها و موسسات و واحد‌های اقتصادی را قادر می سازد که در استفاده از دانش بشری و همچنین انتقال آن سهیم شوند.

مرادی در پایان تاکید کرد: باید هرچه سریعتر زیرساختهای توسعه تکنولوژی ارتباطات را در کشور فراهم کنیم تا ما نیز از این چرخه پرسرعت تکنولوژی اطلاعات جا نمانیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  14