آخرین وضعیت پرونده سرقت مسلحانه از بانک های مشهد

دادستان مشهد، ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده سرقت مسلحانه از بانک های مشهد، از صدور قرار مجرمیت به اتهام «محاربه» برای 2 متهم اصلی این پرونده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خراسان، قاضی غلامعلی صادقی با اشاره به این که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تحقیقات قضایی در این پرونده، با سرعت و دقت انجام شد، افزود: قضات دادسرای مشهد پرونده های جرایم خشن را به خاطر احساس امنیت شهروندان، به طور ویژه مورد رسیدگی قرار می دهند و در این پرونده نیز بلافاصله پس از وقوع سرقت مسلحانه از بانک ملی شعبه بولوار شهید فرامرزعباسی، بررسی های قضایی با تعیین بازپرس ویژه آغاز شد که تحقیقات به طور مداوم و حتی با حضور بازپرس در پلیس آگاهی ادامه یافت. این مقام ارشد قضایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی سریع و با دقت به پرونده های قضایی خاطرنشان کرد: پرونده سرقت های مسلحانه از بانک های مشهد زوایای دیگری نیز داشت که در رسیدگی قضایی همه جوانب این پرونده به لحاظ گستردگی جرایم و همچنین مسلح بودن متهمان به انواع سلا ح های جنگی و ایجاد رعب و وحشت با شلیک گلوله باید مورد بررسی قرار می گرفت. قاضی صادقی تصریح کرد: به همین منظور، دستوراتی از سوی بازپرس پرونده برای کشف سلاح ها و وسایل مورد استفاده سارقان در ارتکاب جرم و همچنین دستگیری دیگر افراد مرتبط با اعضای این باند صادر شد که پس از جمع آوری اسناد و مدارک و دلایل کافی، بررسی های قضایی ادامه یافت و 2 متهم اصلی نیز به صراحت ارتکاب جرایمی مانند سرقت مسلحانه از 8 بانک را پذیرفتند. وی اضافه کرد: اما در حالی که تحقیقات این پرونده تکمیل شده بود، دختری که با اعضای باند سرقت مسلحانه از بانک ها ارتباط داشت در شهرستان محمودآباد اعتراف کرد که دزدان مسلح بانک های مشهد در سرقت مسلحانه از طلافروشی شمال کشور نیز نقش دارند. به همین دلیل هم این دختر از شمال کشور به پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شد تا بررسی های پلیسی و قضایی درباره ادعای وی انجام گیرد. قاضی غلامعلی صادقی یادآور شد: در بازجویی های انجام شده که با نظارت مستقیم بازپرس همراه بود مشخص شد که متهمان این پرونده نقشی در سرقت از طلافروشی ها ندارند و آن دختر نیز تنها با دیدن سلاح در دست متهمان، این احتمال را داده بود که ممکن است این افراد به مغازه طلافروشی در محمودآباد نیز دستبرد زده باشند. قاضی صادقی با اشاره به این که تحقیق در مورد سرقت از طلافروشی ها مدتی به طول انجامید خاطرنشان کرد: با دستگیری عاملان سرقت از طلافروشی ها در تهران و اعترافات صریح آن ها، بازپرس شعبه 904 مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد پس از بررسی های کامل، قرار مجرمیت متهمان پرونده سرقت از بانک ها را صادر کرد.
وی گفت: براین اساس، اتهام 2 تن از متهمان اصلی این پرونده «محاربه» از طریق شرکت در سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت همراه با تیراندازی است. وی اتهامات دیگر این افراد را استعمال تریاک، نگهداری شوکر، تهدید، فحاشی، تخریب، سرقت موتورسیکلت، خرید و نگهداری سلاح و 2 عدد نارنجک جنگی، 111 تیر جنگی با کالیبرهای مختلف و … ذکر کرد و گفت: این پرونده هم اکنون در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد که به زودی محاکمه متهمان در دادگاه آغاز خواهد شد.
قاضی غلامعلی صادقی همچنین درباره کشته شدن یکی از سارقان مسلح پس از درگیری با پلیس گفت: این فرد که «ع-ک» نام داشت و راننده خودروی پژو پارس حامل وجوه مسروقه از بانک ملی شعبه بولوار شهید فرامرزعباسی بود، در تیراندازی متقابل بین سارقان و ماموران انتظامی هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد بنابراین با استناد به مواد قانونی قرار موقوفی تعقیب برای وی صادر شده است.

سابقه خبر
اواخر سال گذشته، 3 جوان نقابدار به شعبه بانک ملی در بولوار شهید فرامرزعباسی مشهد دستبرد زدند و بیش از یکصد میلیون تومان سرقت کردند. در پی اعلام سرقت مسلحانه به پلیس 110، بلافاصله تیم های عملیاتی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به همراه گروهی از ماموران کلانتری آبکوه وارد ماجرا شدند و با تعقیب دزدان مسلح در 100 متری فجر، راننده خودروی سارقان را مجروح کردند که وی در بیمارستان جان سپرد. دزدان بانک در بازجویی ها به 8 سرقت مسلحانه اعتراف کردند و این پرونده با نظارت مستقیم دادستان مشهد در دادسرای عمومی انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  1  =  4