رایزنی ظریف و همتایانش برسر اختلافات

وزیران خارجه سه کشور اروپایی تا ساعتی دیگر در هتل کوبورگ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره روند پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 با او گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تابناک: وزیران خارجه سه کشور اروپایی تا ساعتی دیگر در هتل کوبورگ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره روند پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 با او گفت و گو خواهند کرد.

دراین دیدار که ساعت 16 به وقت وین انجام می شود، ویلیام هیگ، لوران فابیوس و فرانک والتر اشتاین مایر همراه با ظریف موارد اختلافی در متن پیش نویس توافق جامع را بررسی خواهند کرد.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در بدو ورود به هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران گفت: هنوز زود است که درباره تمدید مهلت مذاکرات صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این باره با همتایان اروپایی و ایرانی تصمیم خواهد گرفت، گفت: امروز اتخاذ تصمیم در این باره غیرممکن است.

هیگ درعین حال از ˈ شکاف های عمیقˈ در مورد متن پیش نویس توافق جامع سخن گفت و افزود: باید گفت و گو کنیم.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه هم پیش از ورود به هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: یک روز طولانی پیش رو داریم و تمام مدت باید گفت و گو کنیم.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان هم حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نشد.

قرار است وزیران اروپایی همچنین در حاشیه ملاقات ها و برنامه های خود در وین، دیدار و رایزنی هایی درباره حل بحران غزه و راه های رسیدن به آتش بس در آن منطقه را بررسی کنند.

هیگ پیش از سفر به وین از این رایزنی ها خبر داده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄  11  =