گزارش ویژه سازمان ملل از جنایات تکفیری‌ها

سازمان ملل در گزارشی تروریست‌های تکفیری بعثی داعش در عراق را به انجام اعدام‌ها، تجاوز و به اجبار کودکان به مبارزه، متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سازمان ملل در گزارشی تروریست‌های تکفیری بعثی داعش در عراق را به انجام اعدام‌ها، تجاوز و به اجبار کودکان به مبارزه، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان ملل در گزارشی اعضای داعش در عراق به انجام اعدام‌ها، تجاوز و اجبار کودکان به مبارزه در تلاش برای گرفتن بخش‌های بیشتری از شمال عراق، متهم کرد.

سازمان ملل در این گزارش، بر انواع اقدامات خشونت باری که خصوصا داعشی‌ها علیه غیرنظامیان انجام می‌دهند متمرکز شده است.

در این گزارش آمده است: داعش و گروه‌های مسلح وابسته به آن همچنان به ترور‌های هدفمند مردم و سران مذهبی و سیاسی، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه، کارکنان مراکز درمانی ادامه می‌دهد. همچنین داعش همچنان مشغول آزار جنسی، تجاوز و دیگر انواع خشونت‌های جنسی علیه زنان و دختران است و به اجبار کودکان برای کار، آدم ربایی،  آدم ربایی، اعدام و سرقت می‌پردازد.

این گزارش سازمان ملل، که جامع ترین بررسی از ماه‌ها ناآرامی در عراق است، همچنین داعش را به تخریب و مکان‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی متهم کرده است.

ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است: ما هر روز شاهد دریافت گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر مردان، زنان، و کودکان عراق هستیم که از امنیت، زندگی عادی، منازل، آموزش و درمان محروم شده‌اند.

سازمان ملل در همچنین اعلام کرد: 5576 غیر نظامی عراقی حد اقل در خشونت های سال جاری کشته شده اند.در این مدت 11665 نفر از ژانویه گذشته زخمی شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  15