این روزها حال ریه های شوش خوب نیست

شوشی ها بیشه زارهای کرخه و دز را ریه های شهر می دانند. جنگل هایی وسیع که شمال و جنوب را پوشانده اند و رودهای کرخه و دز از لا به لای آن آرام و روان می گذرند. این روزها حال ریه های شوش خوب نیست و هر از گاهی بخشی از آنها در آتش می سوزند. حال در اتفاقی تازه 35 هکتار از جنگل های کرخه و دز خاکستر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر: جنگلهای کرخه با مساحت 13 هزار و 995  هکتار واقع در شمال غرب شوش در امتداد رودخانه کرخه تنها زیستگاه طبیعی باقی مانده گوزن زرد ایرانی است.

جنگلهای کرخه که زیستگاه اصلی این گوزن است در سالهای گذشته به دلایلی از جمله آلودگی های زیست محیطی و جنگ هشت ساله دچار تخریب شده به طوری که تکثیر و تولید مثل و به طور کلی زیست این گونه منحصر به فرد و کمیاب را در معرض تهدید قرار داد و به همین منظور این گوزن به سایر مناطق حفاظت شده کشور از جمله پارک ملی دریاچه ارومیه انتقال داده شد.

اخیرا معاون محیط‌ زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان از وقوع 10 مورد آتش سوزی در جنگلهای دز و کرخه خبر داد.

عادل گفته بود: با گرم‌شدن هوا، وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف استان و به خصوص در مناطق جنگلی، به شدت افزاش می یابد. این آتش‌سوزیها عوامل مختلفی دارند که عمده علت این آتش‌سوزیها، عوامل انسانی ناشی از آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی است.
 

35

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1