چهره تازه‌ای از «پیکاسو» و «فروغ» و «فرهاد»

چهره تازه‌ای از «پیکاسو» و «فروغ» و «فرهاد»» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقیکد خبر: 93052411883جمعه 24 مرداد 1393 – 01:05untitled-248.JPGیک هنرمند با نگاه تازه‌ای به هنر پرتره در نقاشی، چند چهره ادب و هنر دنیا را روی بوم آورده است.پرتره «پابلو پیکاسو»انتهای پیام

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شیوا یغمایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نخستین نمایشگاه انفرادی خود اظهار کرد: 20 پرتره با تکنیک اکریلیک روی بوم و در اندازه 80*80 سانتی‌متر در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. در این تابلوها پرتره 20 چهره ادبی و هنری ایران و جهان را که مورد علاقه‌ام بوده‌اند به تصویر کشیده‌ام.

او افزود: این نقاشی‌ها که در کنار هم یک مجموعه مینی‌مال را می‌سازند پرتره صرف نیستند و خط در آن‌ها به صورت یک عنصر آبستره و به مختصرترین شکل به کار رفته است. من در این نقاشی‌ها به دنبال چیز اضافه‌ای نبودم و با به کارگیری حداقل‌ترین کاربرد خط به یک فرآیند رسیده‌ام.

این هنرمند همچنین عنوان کرد: الویتم در این نقاشی‌ها چهره خود اشخاص نبود، بلکه در طول اتود زدن، بارزترین مشخصه افراد را نگه می‌داشتم و بقیه عناصر را حذف می‌کردم. سعی داشتم این نقاشی‌ها هم به صورت تک اثر بار معنایی داشته باشند و هم در کنار هم یک مجموعه مینی‌مالیستی را بسازند.

یغمایی در ادامه گفت: کار دیگری که برای این نمایشگاه کردیم این بود که تابلوها را پس از تمام شدن بر اساس شخصیت صاحب پرتره به نقاط خاصی از تهران بردیم و از آن‌ها عکس گرفتیم. مثلا تابلوی فروغ فرخزاد را به ظهیرالدوله، پیکاسو را به موزه هنرهای معاصر، صادق هدایت را به کافه نادری و فرهاد را به میدان ژاله بردیم و حامد فروغی از آن‌ها عکس گرفت.گالری حنا پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

 

 

پرتره «فروغ فرخزاد»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  41  =  47