هوش مصنوعی خطرناک‌تر از بمب هسته‌ای

الون ماسک کار‌آفرین مشهور آمریکایی که از تکنولوژی برای متحول‌سازی سیستم پرداخت، خودروهای الکتریکی و سفرهای فضایی بهره بره‌است، هنوز نگران هوشمند‌تر شدن تکنولوژی در آینده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همشهری آنلاین الون ماسک کار‌آفرین مشهور آمریکایی که از تکنولوژی برای متحول‌سازی سیستم پرداخت، خودروهای الکتریکی و سفرهای فضایی بهره بره‌است، هنوز نگران هوشمند‌تر شدن تکنولوژی در آینده است.

براساس گزارش MBC، الون ماسک مدیر‌عامل و سرمایه‌گذار شرکت‌های موفق و مشهوری مانند تسلا موتورز، اسپیس‌ایکس و پی‌پال معتقد است انرژی خورشیدی و خودروهای برقی آینده تمدن هستند و انسان باید هرچه‌زودتر به فکر بنای خانه دومی روی مریخ باشد. اما این میلیاردر خوشبین درعین حال تکنولوژی را خطری بزرگ برای آینده بشریت می‌داند زیرا معتقد است آینده مملو از ماشین‌های ابرهوشمند خواهد بود.

وی در پست توئیتری خود به دوستدارانش توصیه کرد کتابی با این موضوع را که به‌زودی منتشر خواهد شد،‌مطالعه کنند و گفت ما باید نسبت به هوش مصنوعی بسیار محتاط باشیم، زیرا هوش مصنوعی از بمب اتمی نیز خطرناک‌تر است.

این اولین باری نیست که ماسک به عنوان یکی از بزرگان جهان تکنولوژی نسبت به هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌است. وی در ماه ژوئن نیز در مصاحبه‌ای با CNBC نسبت به آغاز دوران ترمیناتورها ابراز نگرانی کرد. وی حتی برای کنترل هوش مصنوعی روی شرکت‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده تا بر روند پیشرفت این تکنولوژی نظارت داشته‌باشند.

نیک بوستروم،‌نویسنده کتابی که ماسک خواندن آن را به دوستارانش توصیه کرده نیز سابقه طولانی در نگرانی نسبت به پیشرفت نامحدود تکنولوژی دارد. وی در سال 2003 مقاله‌ای منتشر کرد که براساس آن انسان در یک شبیه‌سازی رایانه‌ای زندگی می‌کند و دانشمندان درحال یافتن نشانه‌هایی از مصنوعی بودن جهانی دارد که همه آن را حقیقی می‌پندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  5