شناسنامه‌های جدید معطل تأمین اعتبار

یک مقام مسئول در سازمان ثبت احوال کشور صدور شناسنامه‌های جدید برای همه ایرانیان را مشروط به تأمین اعتبار دانست و گفت: اگر بحث‌های اعتباری سازمان ثبت‌احوال حل شود، مشکلات خاصی در این زمینه وجود ندارد؛ چرا که مشکل اصلی، تأمین اعتبار تولید شناسنامه جدید است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این کمبود اعتبار در حالی است که هنوز فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی اعلام نشده است و حتی مسئولان سازمان ثبت‌احوال نیز اصراری برای تعویض این شناسنامه‌ها ندارند.

مدیرکل امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور ضمن تأکید بر معتبر بودن شناسنامه‌های قدیمی، افزود: بنده که مسئولیتی در ثبت‌احوال دارم شناسنامه‌ام قرمز رنگ است و تاکنون لزومی برای تعویض نبوده لذا تا زمانی که ضرورتی وجود نداشته باشد نیازی به تعویض شناسنامه نیست.

به این ترتیب فعلا فقط برای افرادی که به سن 15سالگی رسیده‌اند و باید شناسنامه آنها عکس‌دار شود و یا کسانی که به دلایل مختلف شناسنامه آنها دچار مفقودی، پارگی و آبرفتگی شده شناسنامه جدید صادر می‌شود. محسن اسماعیلی همچنین نرخ جدید صدور خدمات شناسنامه‌ای را اعلام کرد و گفت: هزینه تعویض و صدور شناسنامه مکانیزه از 100به 150هزار ریال افزایش یافته است. همچنین هزینه صدور شناسنامه المثنی برای کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده 200هزار ریال است.

به گفته محسن اسماعیلی از سال 89 تاکنون حدود 8 میلیون شناسنامه مکانیزه صادر شده و استاندارد ملی و ضریب امنیتی بالا و عدم‌جعل از مهم‌ترین ویژگی‌های آنهاست. همچنین مشکلاتی که در گذشته در زمینه درج غلط املایی اسامی وجود داشت در شناسنامه‌های مکانیزه وجود ندارد و با توجه به ضریب امنیت بالای این شناسنامه‌ها تاکنون گزارشی مبنی بر جعل آنها منتشر نشده است.

همچنین سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد افرادی که درخواست اثبات نسب دارند ولی فاقد شناسنامه هستند باید آزمایش DNA دهند تا نسب آنها مشخص شود. این هویت بر عهده شورای تأمین شهرستان محل سکونت است. درصورتی که ازدواج‌ها شرعی بوده ولی قانونی ثبت نشده هم می‌توانند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام کنند سپس با ارائه مستندات می‌توانند شناسنامه دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  4  =