جایگزین ضرغامی کیست؟

مهلت زمان مسئولیت عزت الله ضرغامی بر سازمان صداو سیما رو به اتمام است و همواره مثل همیشه بازار گمانه زنی برای جانشینی وی نیز از ماه ها قبل توسط رسانه ها شروع می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از افکار نیوز  مهلت زمان مسئولیت عزت الله ضرغامی بر سازمان صداو سیما رو به اتمام است در بین همواره گمانه زنی رسانه ها برای جانشینی وی خالی از لطف نیست و در بسیاری از موارد به واقعیت نزدیک شده و در برخی از موارد به واقعیت نیز پیوند می خورد.

آخرین جلسه تدوین سیاست های حال و آینده صدا و سیما طی روزهای گذشته برگزار شد و در این جلسه مسئولان ارشد صدا و سیما نیز حضور داشتند.

دارابی، سرافراز، محمدی، خجسته، ابوطالبی، مخبر از مسئولان ارشد صدا و سیما بودند که در این جلسه حضور داشتند. در این بین اما شنیده می شود در خصوص تغییرات احتمالی صدا و سیما صحبت هایی مطرح شده و مشخص شد که این تغییرات قطعی است و رئیس آینده این سازمان قرار است از بین آقایان محمد سرافراز معاون برون مرزی سازمان و حسین محمدی معاون بررسی سیما انتخاب شود.

البته در روزهای اخیر خبرهای کذب مبنی بر سفر خارجی برخی مدیران صدا و سیما در برخی رسانه ها منتشر شد. این در شرایطی است که هر روز که به موعد انتخاب رییس سازمان صدا و سیما نزدیک می شویم موج تخریب علیه گزینه های مطرح بیشتر و بیشتر نیز می شود. در این بین در روزهای اخیر خبرهایی در مورد سفرهای خارجی مدیران صدا و سیما منتشر شد که در قالب آن برخی مدیران و گزینه های مطرح برای ریاست رسانه ملی مورد هجمه قرار گرفته است.

از جمله مدیران مطرح که در روزهای اخیر مورد تخریب قرار گرفته اند محمد سرافراز معاون برون مرزی و علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی قرار گرفته اند. این در حالی است که محمد سرافراز معاون برون مرزی رسانه ملی به دلیل حوزه مسوولیت خود بایستی به طور مستمر در سفرهای خارجی حضور داشته باشد.علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی نیز به اقتضای مسوولیت خود در سفرهای خارجی شرکت می کند. لیکن اطلاعات دریافتی از امور بین الملل صدا و سیما نشان می دهد در میان معاونین سازمان صدا و سیما، وی کمترین سفر خارجی را داشته است. حال معلوم نیست که پشت پرده این عملیات روانی ایجاد شده علیه برخی از مدیران صدا و سیما در آستانه انتخاب رئیس جدید این سازمان چیست.

انتخاب پنجمین رئیس سازمان صدا و سیما در شرایطی خواهد بود که اولین رئیس این سازمان صادق قطب زاده بود که در جریان کودتا علیه نظام بازداشت و اعدام شد. دومین رئیس این سازمان تا سال 1373 محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که در بسیاری از موارد مستقیما از برادر دستور می گرفت. بعد از محمد هاشمی، علی لاریجانی وزیر مستعفی ارشاد دولت هاشمی با حکم رهبری رئیس سازمان صدا و سیما شد و تا سال 1383 در این منصب ماند. بعد از لاریجانی نیز این کسوت به معاونش یعنی سید عزت الله ضرغامی سپرده شد و حالا پنجمین رئیس این سازمان نیز طی ماه ای آینده از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  55