دیدار های ظریف با وزرای خارجه ۴ کشور

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایسلند صبح امروز با یکدیگر ملاقات و درباره زمینه‌هاى همکارى مشترک در حوزه دوجانبه و بین المللى گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مدیریت منابع آبى، انرژى و ماهیگیرى ازجمله زمینه‌هاى مورد تاکید طرفین براى افزایش همکاریهاى دوجانبه بود.

همچنین وزراى خارجه جهمهوری اسلامی ایران و اوکراین صبح امروز در نیویورک ملاقات و درباره اخرین وضعیت اوکراین، برقرارى آتش بس و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظرکردند.

دراین دیدار طرفین با اشاره به روابط خوب دو جانبه و اهمیت تقویت آن بر تسریع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزارى کمیسیون مشترک همکاری‌هاى اقتصادى دو کشور تاکید کردند.

 ظریف د ر پایان ابراز امیدواری کرد وضعیت اوکراین با استفاده از راه حل های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به آن کشور بازگردد.

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان نیز صبح امروز در نیویورک دیدار و ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فیمابین، آمادگى خود را براى ارتقا مناسبات بویژه در زمینه هاى انرژى، حمل و نقل ریلى و جاده‌اى اعلام کردند.

 ظریف در این دیدار همچنین با اشاره به زندانیان ایرانى در ترکمنستان خواستار رسیدگى به وضعیت آنان و یافتن راههاى مناسب جهت تسهیل آزادى آنان گردید. وزیرخارجه ترکمنستان نیز پیگیرى این مشکل را از مراجع ذیربط کشورش مورد تاکید قرار داد.

همچنین وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صبح امروز با یکدیگر دیدار و پیرامون آخرین تحولات غرب آسیا، افغانستان، روند مذاکرات هسته اى،همکاریهاى مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجارى، تقویت همکاریهاى وزارتخانه هاى ذیربط براى پیشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنین افزایش امنیت مرزها بمنظور پیشگیرى از قاچاق موادمخدر، تردد غیرقانونى و اقدامات گروههاى تروریستى تاکید کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3