فریال بهزاد: فیلم‌های جشنواره کودک امسال با شتاب‌زدگی ساخته شد

کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران گفت: فیلم‌های جشنواره کودک امسال با شتاب‌زدگی ساخته شدند و ما باید کاری کنیم که نقاط ضعف جشنواره امسال برای سال آینده هرچه سریعتر برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فریال بهزاد در گفت‌وگو باتسنیم در اصفهان درباره جشنواره بیست و هشتم فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: امسال تعداد روزهای جشنواره کمتر شده بود و در بخش بین‌الملل ما 75 فیلم بلند و 120 فیلم کوتاه و نیمه بلند دیدم که به دلیل زمان کوتاه جشنواره 8 فیلم اکران شد و درباره فیلم‌های ایرانی نیز این موضوع صدق می‌کند.

وی افزود: شاید به دلیل کمبود بودجه است که روزهای جشنواره فشرده برگزار می‌شود اما معمولا در جشنواره‌های کودک در دنیا بین یک هفته تا 10 روز جشنواره طول می‌کشد و ابتدای برگزاری جشنواره کودک ایران، زمان بیشتری برای جشنواره اختصاص می‌دادند تا جلسات تخصصی و کارشناسی درباره فیلم‌های جشنواره برگزار می‌شود اما هرسال که می‌گذرد روزهای جشنواره کمتر می‌شود.

کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های دنیا است که همه کشورهای دوست‌ دارند در این جشنواره حضور داشته باشند و هر ساله از کشورهای مختلف دنیا برای این جشنواره فیلم ارسال می‌کنند و این نشان می‌دهد که مسئولان برگزاری جشنواره باید بیشتر به آن توجه کنند.

وی بیان کرد: هدف ما از جشنواره بین‌المللی این است که با فیلم‌سازان کشورهای مختلف تعامل و همکاری داشته باشم و این تعامل سال به سال کمرنگ‌تر می‌شود.

بهزاد خاطرنشان کرد: کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای کودک ظرفیت بسیار بالائی برای ساخت فیلم در این ژانر دارند اما به دلیل عدم حمایت بودجه‌ای و امکانات و اکران عمومی این فیلم‌ها کمتر تمایل به ساخت فیلم در این حوزه دارند و با شتاب‌زدگی فیلم را به جشنواره کودک می‌رسانند.

وی افزود: با توجه به اینکه سینما یک رسانه خیلی قدرتمند است و نسل آینده را می‌توان از این طریق تربیت کرد و آموزش داد اما به نظر می‌رسد که در تفکر مدیران ما هنوز سینمای کودک خیلی جدی نگرفته‌ شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  51