جمهوریخواهان در آستانه فتح سنا

حزب جمهوریخواه آمریکا با کسب 5 کرسی سنا در آستانه برتری بر حزب دموکرات قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رسانه های آمریکا در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا که روز گذشته در این کشور برگزار شد حزب جمهوریخواه که برای کسب اکثریت در مجلس سنا نیازمند کسب 6 کرسی است تا زمان تنظیم این گزارش توانست با کسب کرسی هایی از پنج ایالت آرکانزاس،کلرادو،مونتانا،داکوتای جنوبی و ویرجینیایی غربی در انتخابات میاندوره ای به پیروزی قابل توجهی دست یابد. با نتیجه کنونی جمهوریخواهان تنها یک کرسی با کسب اکثریت در سنا فاصله دارند.

نتایج انتخابات میاندوره ای از آن جهت مهم است که می تواند مسیر سیاست های داخلی و خارجی دولت آمریکا را دو سال پایانی دولت اوباما تحت تاثیر قرار دهد. 

جمهوریخواهان امیدوارند با کسب اکثریت در مجلس سنا ،کنترل کنگره را به دست گیرند .آنها همچنین امیدوارند با کسب برتری در انتخابات فرمانداری ها زمینه پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 فراهم سازند. در انتخابات میاندوره ای امسال در 36 ایالت از 50 ایالت آمریکا انتخابات فرمانداری ها برگزار می شود.

هم اکنون کنترل مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار جمهوریخواهان است در صورت کسب اکثریت کرسی های سنا ، جمهوریخواهان کنترل کنگره آمریکا را به دست خواهند گرفت و این مساله برای حزب دموکرات و دولت اوباما چالشی جدی خواهد بود.

ناظران پیش بیننی می کنند در صورت کسب اکثریت کرسی های کرسی های سنا از سوی جمهوریخواهان، محافظه کاران آمریکایی فشارهای خود را به دولت اوباما برای تشدید تحریم های ایران بیشتر خواهند کرد.

 این خبر به روز رسانی می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1