محبوب ترین مقصد مهاجران در جهان

وضعیت بد اقتصادی اجتماعی در یک کشور و خوب بودن آن در کشور دیگر در طول قرنهای متمادی باعث حرکت جمعیت از یک سرزمین به سرزمین دیگر شده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از خبرآنلاین: مهاجرت ها در دوران معاصر بیشتر جنبه کاری و اجتماعی داشته است در بیشتر کشورهای مهاجر پذیر دنیا نیروی کار مهاجر در اکثریت مهاجران قرار دارد.

وضعیت بد اقتصادی اجتماعی در یک کشور و خوب بودن آن در کشور دیگر در طول قرنهای متمادی باعث حرکت جمعیت از یک سرزمین به سرزمین دیگر شده است .

در این میان برخی از کشورها به دلیل برخورداری از فرصتها و شانسهای بزرگ برای موفقیت اقتصادی همواره محبوب مهاجران بوده اند

بر اساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ در سال‌های 2007 تا 2009 از 260 هزار نفر در 135 کشور حدود 700 میلیون نفر در سراسر جهان خواستار مهاجرت به کشوری دیگر هستند. بیشترین تمایل به مهاجرت در آفریقای جنوب صحرا با 38 درصد جمعیت بزرگ‌سال و کمترین تمایل در میان مردم آسیا با 10 درصد جمعیت بزرگسال به چشم می‌خورد. 

محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت ایالات متحده آمریکا با 165 میلیون نفر و پس از آن بریتانیا، کانادا و فرانسه هر یک با 45 میلیون نفر هستند. اسپانیا، عربستان سعودی، آلمان و استرالیا کشورهای دلخواه بعدی مردم دنیا برای زندگی هستند.

در میان کشور های دنیا آمریکا با وجود حدود 46 میلیون جمعیت مهاجر به عنوان محبوب ترین مقصد مهاجران جهان شناخته می شود گرچه از نظر ضریب مهاجرت نسبت به جمعیت بومی قطر و امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورهای نفتی خلیج فارس سرآمدند.

تصویر زیر نشانگر مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست
 

محبوب

محبوب

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  6