آخرین جزئیات پرونده قضایی احمدی نژاد

اگر اتهامات عادی باشد در دادگستری مطرح و سپس پرونده به دادگاه ارسال می‌شود و این پرونده نیز اکنون به دادگاه رفته و در دادگاه مراحل بررسی آن در حال انجام و هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در هفتاد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که یک سال از احضار رئیس جمهور سابق می‌گذرد و تاکنون چه اقدامی شده است و آیا مجلس شورای اسلامی به عنوان شاکی این پرونده را پیگیری می‌کند، گفت: پرونده هنوز به اتمام نرسیده است و مجلس نیز شاکی نیست، بلکه مجلس براساس قانون گزارش‌های خود را ارائه می‌ کند و در موارد لازم گزارش خوانده و در صورت تثبیت به قوه قضاییه ارسال می‌شود و در قانون نیز چگونگی رسیدگی به پرونده مسئولان پیش‌ بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور تخلفی داشته باشد، دیوان به آن رسیدگی می‌کند و اگر اتهامات عادی باشد در دادگستری مطرح و سپس پرونده به دادگاه ارسال می‌شود و این پرونده نیز اکنون به دادگاه رفته و در دادگاه مراحل بررسی آن در حال انجام و هنوز به اتمام نرسیده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چه اقداماتی برای انتظار مصادیق مجرمانه در فضای مجازی شده است، گفت: دادستانی تهران اقدامات لازم را کرده و در حال بررسی برخی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها است. در این خصوص نیز کارگروهی تشکیل و دوشنبه هفته گذشته نیز آخرین جلسه این کارگروه برگزار شد که در آنجا نسبت به بعضی از شبکه‌های اجتماعی تصمیماتی اتخاذ شد و وزارتخانه ذیربط یک فرصت مجدد برای بررسی این شبکه‌ها درخواست کرد که مهلت آنها هنوز به اتمام نرسیده است.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دادستانی 20 آبان اسامی 6 نفر را به جرم پولشویی و کلاهبرداری از 14 هزار نفر اعلام کرده بود و آیا افراد دیگری هستند که در این خصوص اقداماتی داشته‌اند، گفت: در مورد این پرونده حضور ذهن ندارم ولی پولشویی و کلاهبرداری دو مورد جدا است ولی مواردی که در سایت منتشر می‌شود قطعی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  40  =