ای – سیگار یک سیگار مخرب و جاسوس

سیگار نه تنها سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد، بلکه با انتقال ویروس می‌تواند کامپیوتر شخص را آلوده کرده و جاسوسی ‌کند!

ای

چرا که به تازگی کامپیوتر مدیر یک شرکت بزرگ با ویروس آلوده شده بود. او تمام کارشناسان زبده این امر را برای کشف، علت آن فرا خواند.

کارشناسان فوق با بررسی شیوه نفود، متوجه شدند که کامپیوتر مدیر به‌روز بوده و تدابیر امنیتی لازم را دارا است، چرا که کامپیوتر مجهز به آخرین ورژن آنتی‌ویروس و نرم‌افزار‌های ضدویروس بوده و همه لاگ‌های آن نیز ایمن بودند.

آنان هیچ مورد مشخصی که باعث انتقال و نفوذ ویروس به کامپیوتر باشد، نیافتند! بعد از پیگیرهای بسیار یکی از کارشناسان امنیتی به نام ریک فریگسون از صاحب کامپیوتر پرسید که آیا به تازگی تغییری یا فعالیت جدیدی در زندگی شروع کرده است؟
او گفته است که از دو هفته پیش سیگار را ترک کرده و از سیگار الکترونیک (e-cigarette) استفاده می‌کند.

همین امر، شک او را برانگیخت. ریک شروع به تحقیق در باره این نوع سیگار کرد. او می‌گوید؛ بعد از بررسی این نوع سیگار متوجه‌شده است که این سیگار الکترونیک چینی است که از طریق پورت یواس‌بی شارژ می‌شود و ویروس مذبور از این طریق به کامپیوتر مدیر راه یافته است.
این سیگار الکترونیکی ساخت کشور چین است که آقای مدیر از طریق سایت eBay به قیمت 5 دلار خریده است. به عبارتی این کامپیوتر از طریق شارژ  یک سیگار 5 دلاری، آلوده شده است! شاید بهترین راه برای جلوگیری از این امر استفاده از ای‌- سیگارهایی است که بدون پورت یو‌اس‌بی و به صورت کابل مستقل شارژ می‌شوند استفاده کنید.

برگرفته از؛ گاردین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1