دیوان عالی آمریکا دادخواست ضد ایرانی را رد کرد

دیوان عالی آمریکا با رد درخواست جبران خسارت خانواده های نظامیان آمریکایی کشته شده در جریان انفجار 1983 بیروت اعلام کرد بانک انگلیسی اچ اس بی سی در افشای وجود 2.7 میلیارد دلار از دارایی های ایران کوتاهی نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از منابع آمریکایی، دیوان عالی آمریکا استدلال های مطرح شده از سوی خانواده های نظامیان آمریکایی کشته شده در جریان انفجار 1983 بیروت را نپذیرفت و درخواست فرجام خواهی آنان در خصوص کوتاهی بانک  اچ اس بی سی در افشای وجود  2.7 میلیارد دلار از دارایی های ایران را رد کرد.
این تصمیم دیوان عالی آمریکا، رای دادگاه منطقه کلمبیا را تایید می کند. دادگاه منطقه کلمبیا حکم داده بود که بانک اچ اس بی سی به دلیل انجام تراکنش های مالی مسدود شده، نباید حدود 25 هزار دلار جریمه شود. در هر دو پرونده مطرح شده، دادگاه رای داد که این اموال، اموال دولت ایران نیستند و قابل مصادره شدن نمی باشند.
بازماندگان و خانواده های قربانیان انفجار 1983 پایگاه نظامیان آمریکایی در بیروت از یک دادگاه فدرال آمریکا خواسته بودند تا بانک اچ اس بی سی را مجبور کند 2.66 میلیارد دلار غرامتی را که ایران محکوم به پرداخت آن شده به آنها  بپردازد.
شاکیان این پرونده مدعی بودند بانک اچ اس بی سی انگلیس اطلاعات گمراه کننده ای در مورد دارایی های دولت ایران نزد این بانک ارائه کرده است.
طرح این ادعا بخشی از تلاش ها برای دریافت غرامتی بود که یک دادگاه آمریکایی در سال 2007 ایران را به اتهام دست داشتن در این انفجار به پرداخت آن محکوم کرده بود. در این انفجار 241 آمریکایی کشته شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  1  =