فرکی: در زمان پنالتی ها یاد عابدزاده افتادم

سرمربی سپاهان اصفهان اعتقاد دارد نباید به برنامه جدید لیگ برتر اعتراضی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ازخبرآنلاین؛ حسین فرکی فارغ از دغدغه‌های حاشیه‌ای بسیاری از مربیان در تعطیلات لیگ برتر مشغول آماده‌سازی سپاهان است تا با شروع مسابقات تیمش را به عنوان یک مدعی وارد میدان کند.

**دو بازی دوستانه را با دریافت 4 گل به پیکان و نیروی زمینی باختید و بالاخره جمعه به یک پیروزی رسیدید، درباره شرایط سپاهان توضیح می‌دهید؟
-یک دوره بدنسازی فشرده داشتیم و بدن‌های بازیکنان در افت بود. آن 2 باخت در بازی تدارکاتی نگران‌کننده نبود، در عین حال در هر 2 مسابقه فرصت‌های زیادی از دست دادیم.

**سازمان لیگ اعلام کرد باید روز جمعه 10 بهمن با استقلال بازی کنید، به این تغییر برنامه اعتراض ندارید؟
-در فوتبال ما اعتراض حتی اگر منطقی هم باشد کمتر به نتیجه می‌رسد اما اعتراضی به برنامه نداریم چون سازمان لیگ از قبل اعلام کرده بود در صورت ناکامی تیم ملی بازی‌ها یک هفته زودتر آغاز می‌شود که ما 3 مدل برنامه برای تیم لحاظ کردیم و براساس آن بدنسازی و تمرین تاکتیکی انجام دادیم. البته تمرینات سپاهان در غیاب 5 ملی‌پوش خود برگزار شده که 4 نفرشان جزو مهره‌های اصلی تیم هستند. حاج‌صفی و غفوری با تیم ملی بزرگسالان و مرادمند و علی کریمی با تیم ملی امید بوده‌اند. طبیعتا اگر چند روزی در تمرینات سپاهان باشند باعث خوشحالی‌ام است، کمااینکه استقلال هم در تیم ملی بازیکن داشت و مایل است آنها را در تمرینات تاکتیکی‌اش برای شروع لیگ داشته باشد.

**درباره تیم ملی و شیوه حذف‌مان از جام ملت‌ها صحبت می کنید؟
-مشکل فوتبال ما یکی، دو تا نیست و نمی‌توان ناکامی را صرفا گردن بازیکن، مربی یا داور انداخت. ما ایرادات بزرگی در بخش مدیریت فوتبال داریم و به همین دلیل سال‌هاست درجا می‌زنیم، 4 دهه است نمی‌توانیم به المپیک برویم. 4 دهه است قهرمان جام ملت‌ها نمی‌شویم، سال‌هاست از معضلات موجود در فوتبال حرف می‌زنیم و شعار می‌دهیم اما در عمل چه اتفاقی افتاده است؟ حیف شد تیم ملی صعود نکرد چون مردم اشتیاق خاصی داشتند تیم ایران قهرمان جام ملت‌ها شود.

**وقتی بازی به ضربات پنالتی کشیده شد پیش‌بینی‌تان چه بود؟
من احتمال می‌دادم ببریم چون روحیه‌مان بهتر بود، 10 نفره توانستیم بازی را حفظ کنیم. بازیکنان ما بهتر از عراقی‌ها پنالتی زدند و حقیقتا یاد احمدرضا عابدزاده افتادم. یاد دروازه‌بان‌های پنالتی‌گیر کشور که می‌توانستند معادلات را عوض کنند. البته بنده انتقادی به دروازه‌بان تیم ندارم چون هر دروازه‌بانی نقطه قوت دارد و همه دروازه‌بان‌ها پنالتی‌گیر نیستند.

**عملکرد کدام بازیکنان در جام ملت‌های آسیا خوب بود؟
پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، سردار آزمون و آندرانیک تیموریان در کنار همه ملی‌پوشان زحمت کشیدند.

**به تیم ملی نمره قبولی می‌دهید؟
عملکردمان مثل 2 دوره قبلی بود ولی می‌توانستیم آینده‌نگری بیشتری داشته باشیم چون خیلی از باتجربه‌های امروز از نظر سن و سال به جام جهانی 2018 نمی‌رسند.

**درباره جر و بحث رسانه‌ای کروش با سرمربی استقلال و پرسپولیس چه نظری دارید؟
به بنده ارتباطی ندارد. ما همه در کنار یکدیگر باید حرمت‌ها را حفظ کنیم و هنگام ناراحتی‌ها انصاف را زیرپا نگذاریم.

**موافق ادامه حضور کروش در ایران هستید یا مخالف؟
من در مورد این موضوع نظر نمی‌دهم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  54