دنیا قبل و بعد از هش‌تگ

هش تگ (Hashtag) این روزها دنیای وب را تسخیر کرده است. از پست‌های توییتر گرفته تا عکس‌های اینستاگرام، روزانه میلیون‌ها کلمه تبدیل به برچسب‌هایی برای دنبال کردن موضوعات مختلف در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند.

keypad

از دهه شصت تا سال 2007 این کاراکتر (که تا آن زمان به پوند معروف بود) به هیچ وجه جایگاه امروزی خود را نداشت. در سال 2007 اولین استفاده از # در شبکه‌های اجتماعی توسط یکی از گرافیست‌های گوگل به نام کریس مسینا پیشنهاد داده شد. وی در یکی از پست‌های توییتر خود گفت به نظرش استفاده از این کاراکتر برای تعیین موضوعات گفتگو و پست‌ها خوب است.

بعد از مدتی استفاده از هش‌تگ برای برچسب دادن به پست‌ها ابتدا در توییتر و سپس فیس‎‌بوک و سرانجام اینستاگرام به شدت رایج شد تا جایی که این روزها کمتر پستی را در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنید که بدون هش‌تگ مناسب ارسال شود.

یکی از کاربردهای رایج # ایجاد مسابقات عکاسی در اینستاگرام است. برای مثال صفحه رسمی اینستاگرام )با نام کاربری instagram) هر هفته مسابقه‌ای به نام "پروژه آخرهفته هش‌تگ" (Weekend Hashtag Project) برگزار می‌کند و از کاربران می‌خواهد عکس‌های خود را با موضوعات مشخص با یک سری هش‌تگ واحد ارسال کنند. برای مثال هش‌تگ WHPmystery# مربوط به عکس‌هایی از مناظر و اجسامی است که به نوعی حس اسرارآمیز بودن را در بیننده تدایی می‌کنند.

صفحه رسمی شهرداری تهران (Tehranmunicipal) نیز از ‌هش‌تگ #شهرچنار برای برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع مناظر زیبای شهر تهران استفاده می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  6  =