گزارش کامل ششمین روز جشنواره فیلم فجر

ششمین روز جشنواره فیلم فجر در شرایطی امروز با نمایش دو مستند آغاز می‌شود که رقابت بر سر سیمرغ بلورین آرای مردمی به شدت نزدیک است، به گونه‌ای که جایگاه‌ها مکرراً تغییر می‌کند و پس از آنکه «عصر یخبندان» روز گذشته صدرنشین آرای مردمی شد، با رسیدن شمار آرای مردمی به بیش از 41 هزار رای، «رخ دیوانه» دوباره صدرنشین آرای مردمی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«تابناک»؛ روز ششم از سی و سومین جشنواره فیلم فجر به رسم معمول ادوار پیشین با عدم پخش فیلم در سانس ساعت نخست همراه است و نمایش فیلم‌ها پس از نماز ظهر آغاز می‌شود تا بدین ترتیب این روز با پخش مستندهای «جای خالی» ساخته کمیل سوهانی و «آزادراه» به کارگردانی محسن خان جهانی رسماً آغاز شود.

«جای خالی» ساخته کمیل سوهانی نخستین مستندی است که به نمایش در خواهد آمد. مستند «جای خالی» کنکاشی است در خلق و خوها و رفتارهای اجتماعی مردم ایران، برای پاسخگویی به این پرسش که چرا مردم ایران با دارا بودن یک پیشینه غنیِ فرهنگ ایرانی- اسلامی، امروز با مشکلات و معضلات فراوانی در عرصه فرهنگ عمومی مواجه است. به همین منظور روایتگر مستند در بین اقشار مختلف مردم رفته و با بررسی منابع فرهنگی مردم ایران به دنبال ریشه های آسیب های فرهنگی موجود در جامعه می گردد.
 

«رخ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −  43  =