۵ پله صعود بانک سامان در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران

بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی، بانک سامان در پله سی و چهارم میان 100 شرکت‌ برتر ایران قرار گرفت که در قیاس با سال گذشته 5 پله صعود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مجید درویش مدیر رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران سازمان مدیریت صنعتی در گفتگو با اداره روابط عمومی بانک سامان گفت: همان‌طور که می‌دانید این رتبه‌بندی 17 سال سابقه دارد و هدفش این بوده است که شرکت‌های بزرگ اقتصادی را معرفی کند. در سال‌های نخست تنها جدول 100 شرکتی که به لحاظ فروش و درآمد شاخص بودند معرفی می‌شدند، در سال‌های بعد ابعاد کار وسیع‌تر شد تا جایی که امسال 500 شرکت برتر بر اساس 28 شاخص مختلف رتبه‌بندی شدند.

وی بابیان اینکه رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها انجام می‌شود گفت: ما هرساله اواخر تیرماه فراخوان را منتشر می‌کنیم تا شرکت‌ها در این رتبه‌بندی شرکت کنند که امسال 500 شرکت بر اساس بالاترین میزان فروش (درآمد) مشخص و معرفی شدند.

درویش گفت: رتبه‌بندی‌ IMI-100 مبتنی بر شاخص‌های خروجی‌گرا  Output Oriented استخراج می‌شوند.

درویش با بیان اینکه در رتبه‌بندی IMI-100 علاوه بر اینکه جایگاه هر شرکت در فهرست‌های عمومی نشان داده می‌شود، جایگاه شرکت در  گروه صنعتی مربوط نیز مشخص می‌شود گفت: علاوه بر اینکه شرکت‌ها می‌توانند جایگاه خود را میان 500 شرکت صنعتی ‌بینند می‌توانند جایگاه خود را در میان رقبا و گروه صنعتی خودشان نیز رصد کنند.   

گفتنی است، این رتبه‌بندی از سوی سازمان مدیریت صنعتی بر اساس صورت‌های مالی سال 1392 صورت گرفته‌ است و بانک سامان نیز موفق شد بر اساس عملکرد خود از 28 شاخص موردسنجش به رتبه 34‌ ام این رتبه‌بندی دست پیدا کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  ⁄  19  =