گوگل در حال آزمایش پلتفرم پرداخت موبایلی جدید/تجربه جدید در راستای رقابت با اپل پی

شرکت گوگل در حال آزمایش یک سرویس پرداخت جدید به نام پلاسو (Plaso) است که با این سرویس مشتریان می توانند گوشی های اندروید خود را برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات با خود ببرند و فقط اولیه ترین اطلاعات را به بخش های تجاری ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گفته می شود شرکت گوگل در حال آزمایش یک سرویس پرداخت جدید به نام پلاسو (Plaso) است که با این سرویس مشتریان می توانند گوشی های اندروید خود را برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات با خود ببرند و فقط اولیه ترین اطلاعات را به بخش های تجاری ارائه کنند.

بر اساس اطلاعات  منتشر شده گوگل در حال کار بر روی یک سرویس مشابه به سرویس کیف پول الکترونیکی شکست خورده شرکت اسکوئر است.

ممکن است گوگل از تکنولوژی بیکان مبتنی بر بلوتوث برای شناسایی اپلیکیشن های پرداخت دیجیتال نزدیک به صندوق استفاده کند. در این صورت، بخش های تجاری می توانند متوجه شوند که کدام کیف پول متعلق به کدام مشتری است و فقط با دادن نام خود، می توانند  یک انتقال وجه دیجیتال به کارت مورد نظر انجام دهند.

براساس این گزارش، قرار است این راه حل با سیستم های پایانه های فروش یکپارچه سازی شود. سرویس مذکور، ممکن است نیازمند چندین تایید باشد تا امکان پرداخت برقرار شود و این تاییدها نیز یا از طریق رمز عبور و یا با شناسایی اثر انگشت انجام می گیرد یا حتی عکس خرید کننده نیز می تواند بر روی صفحه نمایش پایانه فروش برای شناسایی استفاده شود.

منابع اطلاعات قادر به منتشر کردن سایر جزئیات پلاسو نبودند و از زمان انتشار این سرویس اطلاعاتی در دسترس نیست. بنابراین فقط ممکن است یکی از محصولات آزمایش شوند توسط شرکت گوگل باشد و هیچ گاه به استفاده تجاری نرسد یا حتی ممکن است بخشی از برنامه گسترده تری برای رقابت با اپل پی باشد.

 

منبع : http://www.mobilepaymentsinsider.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =