عطف به ماسبق مصوبه عوارض فرهنگی کالاهای IT حذف شد

در حالی که مصوبه اخذ 4 درصد عوارض فرهنگی از کالاهای IT در دی ماه 93 توسط هیأت دولت به تصویب رسیده اما گمرک مبلغ این عوارض را از اول اردیبهشت ماه از واردکنندگان مطالبه می کرد. اکنون اشکال عطف به ماسبق شدن برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، موضوع اخذ 4 درصد عوارض فرهنگی از برخی کالاهای IT علیرغم اعتراضات این صنف همچنان پابرجا است.

اهالی صنف IT با اعتقاد به اصل وجودی عوارض فرهنگی، اعلام می‌کنند که اما ملاک تعیین این عوارض صحیح نبوده و عوارض صرفا برای کالاهایی که جنبه تولیدی دارند اعمال شده و تولید را به خطر می اندازد.

آنها می گویند: با این مصوبه، به دلیل سود کم بازار IT و در نتیجه کاهش قدرت خرید، مردم ناچار نیاز خود را از بازار قاچاق تامین می‌کنند.

در پیگیری خبرنگار فارس از آخرین وضعیت مصوبه کالاهای مشمول عوارض فرهنگی، از سازمان نصر، اعلام شد: در حالی که قرار بود موارد مشمول این مصوبه اصلاح شود اما هنوز اصلاحی صورت نگرفته است. اما با استناد به قانون، اشکال عطف به ماسبق شدن مصوبه حل شده است. زیرا در حالی که مصوبه در دی ماه توسط هیئت دولت به تصویب رسیده بود اما گمرک مبلغ این عوارض را از اول اردیبهشت ماه 93 را از واردکنندگان مطالبه می کرد، در حالی که واردکنندگان اعلام می کردند برای کالاهایی که به مشتری فروخته شده اند امکان پرداخت عوارض وجود ندارد. اکنون اشکال عطف به ماسبق شدن برطرف شده است.

به این ترتیب مصوبه از اواخر دی ماه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  2  =