اوباما: پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران

رئیس ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس افزود: در کاهش شکاف ها پیشرفت داشتیم اما این شکاف ها هنوز وجود دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،باراک اوباما گفت که آمریکا و ایران در مذاکرات هسته ای، اختلافات را کاهش داده اند.

به گزارش عصرایران، رئیس ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس افزود: در کاهش شکاف ها پیشرفت داشتیم اما این شکاف ها هنوز وجود دارند.

وی با این حال آمادگی خود را برای کناره گیری از مذاکرات هسته ای با ایران در صورت عمل نکردن تهران به درخواست ها اعلام کرد.

اوباما اضافه کرد: ایران به تعهدات توافق متعهد بود. ما می دانیم که در ایران (از نظر هسته ای) چه می گذرد.

وی توضیح داد: ایران برنامه هسته ای خود را توسعه نداده است. توانستیم تولید اورانیوم غنی شده در سطح 20 درصدی ایران را در این دوره زمانی کاهش بدهیم.

اوباما هشدار داد: در صورتی که به توافق هسته ای با ایران دست نیابیم، مذاکرات را ترک می کنیم.
او توضیح داد: اگر نتوانیم ثابت کنیم که ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت و اینکه زمان لازم را برای در پیش گرفتن همه اقدامات لازم را در اختیار داریم اگر در این زمینه ها به ضمانت هایی دست نیابیم توافق را نمی پذیریم.

تهدید جمهوری خواهان

همزمان میچ مکونیل  رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا به اوباما درباره امضای "توافق بد با ایران که همه ما انتظار داریم به آن دست یافته شود" هشدار داد وگفت "اوباما برای همیشه نمی تواند از کنگره پنهان بماند."

وی گفت که امیدوار است حمایت 67 عضو از 100 عضو مجلس سنا را برای تصویب پیش نویس بررسی متن توافق هسته ای با ایران در کنگره به دست آورد.

در صورت رای دادن این تعداد از اعضای مجلس سنا، رئیس جمهور آمریکا نمی تواند آن را وتو کند.

اوباما بارها هشدار داده است هر گونه مصوبه کنگره برای تحریم جدید ایران یا سنگ اندازی در مسیر دست یابی به توافق هسته ای با تهران را وتو خواهد کرد.

مکونیل اضافه کرد: ایران در کشورهایی در خاورمیانه از جمله سوریه، دردسر ساز است.
وی هشدار داد: مجلس سنا به هنگام بررسی توافق احتمالی هسته ای با ایران نمی تواند همه رفتارهای تهران را نادیده بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  31  =  37