ورود موسسات خیریه به عرصه کسب و کار

افراد و کارآفرینان خیّر و تشکل‌های مردم نهادی که آمادگی مشارکت در امر تولید محصول را داشته و به سمت فعالیتهای اشتغالزا بروند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از هدفگذاری هدایت 1500 موسسه خیریه برای ایجاد فرصتهای اشتغال و ورود به عرصه کسب و کار خبر داد.

اصغرنوراله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال در دستور کار داریم حمایت و هدایت موسسات خیریه‌ای است که علاقمند به فعالیت در حوزه اشتغال باشند.

وی ادامه داد: افراد و کارآفرینان خیّر و تشکل‌های مردم نهادی که آمادگی مشارکت در امر تولید محصول را داشته و به سمت فعالیتهای اشتغالزا بروند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار خواهند گرفت.

نوراله زاده ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال، 1500 موسسه خیریه را به این سمت هدایت کنیم تا به جای پرداخت نقدی به افراد تحت پوشش خود، فرصتهای کسب و کار برای آنها به وجود آورند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه هدف مورد نظر صرفا موسسات خیریه خواهد بود؟ گفت: علاوه بر موسسات خیریه، NGO‌ها و تشکل‌های مردم نهادی که در امر اشتغال فعالیت دارند می‌توانند افراد را تحت پوشش قرار داده و با آنها کار تولید محصول و کالا را انجام بدهند.

به گفته نوراله زاده ایجاد مشارکت مردم مهمترین هدف این طرح برای کاهش مداخله دولت در ایجاد کسب و کار است چنان که با نظام‌های اداری و محدودیتهای موجود، بسیاری از کشورهای جهان به سمت بخشهای مردم‌ نهاد رفته و از مشارکت اجتماعی در فعالیتهای اقتصادی به ویژه کارآفرینی بهره‌ برده‌اند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3