در ستایش اقدام انسانی ستاره سرشناس برزیلی

دنیای ما – که نان و ماست خودمان را می‌خوریم – با ستاره‌های عالم ورزش تفاوت دارد؛ از زمین تا آسمان. این نوشتار هم در پی شماتت آنها نیست. از چهره های نام‌دار ورزش دنیا هم نمی‌خواهیم چماقی بسازیم برای کوفتن بر فرق ستاره های طلایی و احیاناً کاغذی یا به تعبیری حلبی ورزش خودمان اما …

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دنیای ما – که نان و ماست خودمان را می‌خوریم – با ستاره‌های عالم ورزش تفاوت دارد؛ از زمین تا آسمان. این نوشتار هم در پی شماتت آنها نیست. از چهره های نام‌دار ورزش دنیا هم نمی‌خواهیم چماقی بسازیم برای  کوفتن بر فرق ستاره های طلایی و احیاناً کاغذی یا به تعبیری حلبی ورزش خودمان اما …
 
  ماجرا از این قرار است که «نیمار» ستاره تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه بارسا، مدتی است سازمانی برای حمایت از کودکان معلول دنیا تاسیس کرده است.این هفته او در کنار برخی از ستاره های قدیمی و فعلی فوتبال برزیل با دعوت از کودکان معلول در سراسر دنیا ، مسابقه ضربات پنالتی بین نمایندگان کشورهای مختلف برگزار کرد.

  فوتبالیست های برزیلی با پوشیدن کفش های مخصوص، پای بچه های معلول را روی پای خود نگاه می‌داشتند و به آنها کمک می‌کردند به توپ ضربه بزنند؛ تحقق یک رویا برای کودکی که هرگز با پا به توپ نزده است. این رفتار انسانی حتی برای چهره پرخاش‌گر و بی قراری مثل نیمار که بسیاری برخورد او و محرومیتش در کوپا آمریکه را دلیل حذف برزیل می‌دانند احترام اجتماعی بسیاری آورده است.

  در تمام دنیا او را تحسین کردند که بخشی از سرمایه، درآمد و زمان خود را برای کودکان معلول هزینه کرده است.

  این کار منحصر به او هم نیست و پیشتر زیدان، مسی، رونالدو، رافائل نادال، لبرون جیمز و بسیاری دیگر از ستاره های دنیای ورزش برای کودکان هموفیلی، سرطانی، بی خانمان، مهاجر، رنگین پوست و آسب دیده اجتماعی دست به اقداماتی از این دست زده اند. ستاره های ورزش ما چطور؟ در این فصل تعطیلات فوتبال چند اقدام از این دست دیده اید و شنیده اید؟!

فوتبالیست‌های وطنی! از این کار «نیمار» هم الگو بگیرید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  12