راه اندازی کیف پول الکترونیک روی دیجی بانک پارسیان/لوتوس تا آذرماه کامل می شود

- معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان خبر داد :

معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان از راه اندازی کیف پول الکترونیک روی دیجی بانک این بانک خبر داد و گفت: بخش تسهیلات لوتوس راه اندازی شده و باقی بخش های این سامانه تا آذر راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک احمد جعفری قزل حصار جعفری معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان در جمع خبرنگاران گزارشی از   خدمات نوین  این بانک ارائه دهد.

تراکنش های غیر حضوری
جعفری با بیان  اینکه آمار تراکنش های غیرحضوری این بانک به بیش از90 درصد رسیده است ,گفت: تمرکز اصلی ما این است که خدمات الکترونیک بانک را افزایش دهیم و دراین راستا سرویس موبایلی مبتنی بر ussd به تازگی با شماره ی 701 با نام دیجی بانک راه اندازی شده است که از این طریق این کانال، بیش از 20 نوع خدمت غیرحضوری به مشتریان ارائه می شود.

وی افزود: در تلاشیم تا خدمات جدیدی را روی درگاه های حاضر قرار دهیم، کیف پول الکترونیک نیز یکی از این خدمات است.
وی ادامه داد: در خصوص کارگزاری و بازار سرمایه نرم افزار های مرتبط با آن ها در حال راه اندازی است .

توسعه شعب مجازی
با گفته جعفری, شعب مجازی بانک پارسیان تا پایان امسال راه اندازی می شود گفت: علاوه بر ارائه خدمات ساده پولی در بستر  نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری، خدمات مشاوره ای  در این شعب در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان افزود: به تازگی خدمات ussd نیز برای بیمه پارسیان در دسترس عموم قرار گرفته است که خدمتی نو به حساب می آید.

لوتوس
وی درباره سامانه لوتوس نیز گفت: این سامانه از نظر برنامه نویسی وساختار کلی آن، به طور کامل بومی است بخش تسهیلات آن به بهره برداری رسیده و بخش های دیگر تا اذر ماه راه اندازی می شود.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد سیستم الکترونیک بانک پارسیان در دوره ی پساتحریم ها خواهد توانست با بانک های خارجی رقابت کند، گفت: تمام تلاش و تمرکز ما این است که در زمینه ی it پیشرفت کنیم و با این که زیرساخت های مناسبی برای این کار داریم اما هنوز در مرحله ی موبایل بانک هستیم و از این نظر از بسیاری از بانک های خارجی عقبیم. با این حال بانک پارسیان خدماتی را ارائه می دهد که بسیاری از بانک های خارجی آن را جزو وظایف خود نمی دانند. اما در دوره ی پساتحریم از مهم ترین رویکردهای ما ، به روزرسانی سیستم بانک و بالا بردن امنیت سیستم بانکی خواهد بود.

امنیت
وی در خصوص تمهیدات برای بالابردن امنیت سیستم بانکی گفت:امنیت باید در دوبخش مجزا در نظر گرفته شود. اول مسئله ی امنیت خود سیستم بانکی است و دوم ابزارهای در دست مردم است که باید تلاش کنیم هردوی آن ها به نحوی امن شوند.

معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان افزود: درحال حاضر در کنار نرم افزارها سیستم امنیتی و  به تازگی استفاده از توکن را برای مشتریان در دستور کار قرار داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  64  =  74