اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی با ناظران جدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی به ایسنا خبر داد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با به کارگیری ناظران تازه استخدام شده در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون محصول تراریخته‌ای برای ثبت درخواست نداشته است، اما ثبت و تولید این محصولات به صورت قانونی مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسکندر زند – رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی – در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی طرح چهار مرحله‌ای را آماده کرده‌ایم که از طریق به‌کارگیری هشت هزار نفر ناظر تازه استخدام شده در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

وی افزود: در سال جاری آموزش این ناظران تازه استخدام شده آغاز می‌شود و پهنه‌بندی در عرصه‌های تولیدی کشور انجام خواهد شد تا برای هر پهنه یک مروج مسوول در نظر بگیریم و ضمن اعمال سیاست‌های مدنظر در هر پهنه گزارش مشکلات نیز به مسوولان بالادستی از این طریق انجام شود.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در قالب این طرح ابتدا تعدادی از ناظران کشاورزی در چهار استان کشور به صورت پایلوت این طرح را اجرایی می‌کنند تا ضمن شناسایی نواقص و مشکلات طرح بتوانیم آنها را حل کنیم و در مرحله‌ی نهایی طرح نظام نوین ترویج کشاورزی را در سراسر کشور اجرایی کنیم.

ثبت و تولید قانونی محصولات تراریخته کشاورزی مشکلی ندارد

زند گفت: در زمینه تولید محصولات تراریخته عده‌ای به عنوان طرفداران محیط زیست وظیفه و دغدغه حمایت از محیط زیست را دارند و عده دیگر نیز با هدف تامین امنیت غذایی کشور به دنبال تولید محصولات تراریخته هستند که اگر تولید این محصولات در قالب قانون ایمنی انجام شود هیچ تناقضی با یکدیگر ندارند و از آن حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: گر چه باید با واردات محصولات تراریخته برخورد شود، اما سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان مرجع ثبت این محصولات تاکنون محصول تراریخته‌ای که مراحل آزمایشی خود را گذرانده و به این سازمان درخواست ثبت داده باشد را نداشته و اگر محصولات تراریخته‌ای در کشور وجود داشته باشد و حتی زیرکشت رفته باشد در سطح آزمایشگاهی بوده و هیچ درخواستی برای ثبت ارقام محصولات تراریخته به این سازمان داده نشده است، اما براساس قانون ثبت و تولید محصولات تراریخته کشاورزی زیرنظر قانون ملی ایمنی زیستی هیچ مشکلی ندارد و حتی طرفداران محیط زیست نیز در راستای اجرای قانون با آن مخالفتی نخواهند داشت.

ادامه دارد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −    =  38