ثبت رکورد ۸ میلیون تنی برای خرید تضمینی گندم

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از خرید هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: حدود 7500 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی، عباس کشاورز در جریان بازدید از یک شرکت تولید ادوات کشاورزی اظهار کرد: این شرکت با سه رویکرد پیشرفته‌ای که اتخاذ کرده در تولید ادوات کشاورزی از تکنولوژی بالایی برخوردار است.

وی تنوع بسیار زیاد تولیدات این شرکت را یکی از این رویکردها برشمرد و گفت: این شرکت پاسخگوی تقاضای کشاورزان با هر میزان منابع مالی، هر سطح تکنولوژی و انتظار فنی است.

کشاورز ضمن تاکید بر رویکرد کشاورزی حفاظتی و خاک‌ورزی متوسط این شرکت بویژه در برداشت پنبه عنوان کرد: در گذشته برای برداشت پنبه به واردات ادوات کشاورزی این محصول وابسته بودیم اما با این رویکرد، این شرکت می‌تواند خدمات بزرگی را به کشاورزان، از نظر کاهش هزینه تولیدات کشاورزی و افزایش بهره‌وری ارائه دهد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به ایسنا، سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با بحران کم‌آبی را ساماندهی مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: بخشی از آن مربوط به بهبود سیستم‌های نوین آبیاری است و بخش اعظم آن اصلاحات مربوط به کشاورزی است.

کشاورز با بیان اینکه در این راستا تولید برخی محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا محدود می‌شود، بیان کرد: به عنوان مثال تولید برنج تنها در گیلان و مازندران حمایت می‌شود و در مابقی استان‌ها از کشت برنج حمایت نمی‌شود.

وی جابجایی فصل کشت برخی محصولات را از دیگر سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: در خصوص محصولی مثل چغندر قند، بخش اعظم کشت این محصول از بهاره به پائیزه تغییر می‌کند.

معاون تولید بهبود تولیدات گیاهی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری تولید محصولات بخش‌های مختلف کشاورزی عزم خود را جزم کرده و درصدد است بتواند تولید سبزی و صیفی‌جات کشور را به درون فضاهای بسته و گلخانه‌ها‌ هدایت کند و از کشت تولیدات سبزی و صیفی در گلخانه‌ها حمایت می‌کند.

کشاورز ضمن اشاره به تغییر روش‌های کشت به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های این وزارتخانه افزود: تلاش می کنیم به جای کشت مستقیم از کشت نشائی استفاده کنیم و با تهیه مجموعه ای از برنامه‌ها و سیاست‌ها در بخش زراعت با مشکل کم‌آبی مقابله کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −    =  38