جشنواره «رویش کویر» برگزار می‌شود

جشنواره منطقه‌ای رویش تحت عنوان «رویش‌ کویر» آبان‌ماه امسال در زاهدان برگزار می‌‎شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مصیب پهلوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت معاونت علمی‌وفناوری از طرح‌های فناورانه متناسب با پتانسیل‌های بومی، گفت: ستادهای فناوری این معاونت از طرح‌های کلان فناوری و کاربردی که در جهت رفع مشکلات اساسی منطقه‌ای و متناسب با پتانسیل‌های بومی استان باشد با اعطای تسهیلات ویژه حمایت می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس بنیاد نخبگان سیستان‌وبلوچستان آمادگی دارد طرح‌های پیشنهادی و کاربردی نخبگان و دستگاه‌های اجرایی استان را پس از بررسی در کارگروه‌های تخصصی مربوطه و تصویب در شورای علمی بنیاد نخبگان استان جهت بررسی و تائید نهایی به ستادهای فناوری معاونت علمی‌وفناوری ارسال کند.

پهلوانی ادامه داد: تا کنون کارگروه‌های تخصصی خشکسالی، فرسایش خاک و منابع آب، کارگروه تخصصی گیاهان دارویی، کارگروه تخصصی فناوری انرژی‌های نو و کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت ذیل بنیاد نخبگان استان و متناسب با مشکلات اساسی و پتانسیل‌های استان در بنیاد نخبگان استان تشکیل شده‌اند. این کارگروه‌ها متشکل از سرآمدان علمی، استادان دانشگاهی و متخصصان حوزه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای رویش در زاهدان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره منطقه‌ای اختراعات تحت عنوان «رویش‌کویر» در روزهای 26 تا 28 آبان‌ماه در زاهدان برگزار می‌‎شود.

وی اضافه کرد: رونق بخشیدن به فضای ابتکار، ایجاد انگیزه در جوانان و شناسایی اختراع‌های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش‌بنیان و در نهایت تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت از مهمترین اهداف برگزاری رویش‌ کویر است که با همکاری بنیادهای نخبگان یزد، کرمان و هرمزگان، استانداری سیستان و بلوچستان، دانشگاه‌ها، پارک علم‌وفناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخش ویژه جشنواره به مسئله بحران آب، خشکسالی، گیاهان‌ دارویی و انرژی‌های نو متناسب با پتانسیل‌های استان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هر مخترع مجاز است تنها یک اختراع را برای داوری در جشنواره ارائه کند، اظهار کرد: فقط اختراع‌هایی مجاز به ثبت نام هستند که پیش از این به ثبت «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» رسیده باشند و از تاریخ ثبت آن‌ها حداکثر سه سال گذشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: برای اختراع‌های حوزه علوم‌پزشکی و دارویی اخذ تائیدیه از وزارت بهداشت و ارائه آن الزامی است و لازم است نام ارائه‌دهنده اختراع در جشنواره و نام‌نویسی کننده آن در گواهی ثبت اختراع وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از تاریخ اول مهر تا دهم آبان‌ماه به سایت بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir و یا سایت بنیاد نخبگان سیستان‌وبلوچستان به آدرس www.sb.bmn.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  51