زیرساخت‌های فرودگاهی کشور وضعیت خوبی ندارند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: تاکنون به بحث نگهداری زیرساخت‌های کشور توجه ویژه نداشته ایم و به جرأت می توان گفت هم اکنون زیرساخت‌های فرودگاهی کشور وضعیت خوب و مناسبی ندارند؛ از این رو باید به بازسازی و نوسازی آنها توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، رحمت‌الله مه‌آبادی‌ امروز – 19 شهریورماه – در حاشیه مراسم کلنگ زنی ترمینال جدید فرودگاه کرمان تصریح کرد: ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کرمان با مساحت 20 هزار مترمربع زیربنا و 40 هزار متر مربع محوطه سازی در مدت 30 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه با احداث این ترمینال، 2.5 میلیون مسافر به ظرفیت جابجایی فرودگاه کرمان اضافه خواهد شد افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای توسعه خدمت رسانی به مردم که شعار دولت تدبیر و امید است کمک شایانی کرده باشیم و تحولی عظیم در توسعه منطقه کرمان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بازسازی عوامل پروازی فرودگاه کرمان نیز گفت: بازسازی عوامل پروازی فرودگاه بین المللی کرمان نیز هم اکنون در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است که در این راستا 20 تا 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا سه هفته آینده فرآیند مناقصه این طرح نیز انجام خواهد شد.

مه‌آبادی ادامه داد: آنچه که امروز جزو سیاستهای وزرات راه وشهرسازی قرار گرفته بحث توسعه خدمت رسانی و ارتقای سطح سرویس دهی به مردم است که در این راستا طرح «تحول خدمت رسانی به مردم» را از ابتدای هفته دولت در فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان قدیمی ترین فرودگاه کشور و فرودگاه مشهد به عنوان پرترددترین فرودگاه به صورت پایلوت شروع کرده ایم و امیدواریم با اهمیتی که دولت تدبیر و امید بر توسعه حقوق شهروندی قائل است، بتوانیم سطح سرویس دهی خود را ارتقاء دهیم.

همچنین حمید عرب نژاد – مدیر عامل ماهان ایر – در حاشیه کلنگ زنی احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان گفت: در سال جاری هشت میلیون مسافر در مسیرهای داخلی و خارجی توسط این شرکت جابجا شده اند.

به گفته او شرکت هواپیمایی ماهان با 50 فروند هواپیمایی عملیاتی بخش عمده ای از بار هوانوردی کشور را به دوش می کشد، به طوری که در سال جاری هشت میلیون مسافر در مسیرهای داخلی و خارجی توسط این شرکت جابجا شده اند.

وی افزود: 9000 پرواز به 50 مقصد داخلی و خارجی توسط شرکت ماهان انجام می شود که به جرأت می توان گفت بی رقیب و بی نظیر در کشور هستیم.

سرمایه گذار ساخت ترمینال جدید فرودگاه کرمان اظهار امیدواری کرد تجربه ساخت ترمینال جدید فرودگاه کرمان که با حمایت شرکت فرودگاه های کشور در حال کلید خوردن است موفقیت آمیز باشد و بتوانیم ظرف مدت 30 ماه این ترمینال را ساخته و آماده بهره برداری قرار دهیم.

مدیر عامل ماهان ایر با بیان اینکه این شرکت تجربه ساخت 60 هزار متر بنا را در فرودگاه امام خمینی (ره) را دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم یکی از ترمینال های خوب فرودگاهی کشور را در کرمان بسازیم که در این راستا نیز مشاوران اروپایی که بهترین فرودگاه های کشور را طراحی کرده اند به عنوان طراح و ناظر استفاده کرده ایم ضمن آنکه عملیات اجرایی توسط شرکت های ایرانی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  58